Wszystkie Mercedesy będą hybrydami!

Mercedes ogłosił swoje, szeroko zakrojone, plany dotyczące elektryfikacji całej gamy modelowej. Chce być liderem w zakresie ekologicznych technologii.

Już teraz Mercedes ma szeroką gamę aut hybrydowych. A ma być ich jeszcze więcej
Już teraz Mercedes ma szeroką gamę aut hybrydowych. A ma być ich jeszcze więcejINTERIA.PL

Niemiecki producent zapowiedział, że przeznaczy ponad siedem miliardów euro na rozwój ekologicznych technologi w ciągu dwóch najbliższych lat. Tak ogromne inwestycje wynikają z planu zakładającego, że Mercedes stanie się pierwszym producentem, którego cała gama modelowa składa się z aut zasilanych zarówno klasycznymi silnikami spalinowymi, jak i hybrydowymi układami napędowymi.

Jednym z pierwszych modeli, który zwiastuje ambitne plany niemieckiego producenta, jest GLC F-CELL, czyli samochód zasilany ogniwami paliwowymi, ale oferujący również możliwość ładowania baterii z gniazdka. To zatem pierwsze na świecie auto wodorowe plug-in.

Kwota 7 mld euro zainwestowana będzie również w rozwój zupełnie nowej rodziny silników benzynowych. Mercedes nie podał jeszcze żadnych szczegółów na temat ich specyfikacji, ale wiadomo już, że również w ich przypadku będziemy mieli do czynienia z przynajmniej jednym rozwiązaniem, zastosowanym po raz pierwszy. Niestety, chodzi w tym wypadku o wyposażenie ich w filtry cząstek stałych.

Mercedes planuje także przechodzenie na 48-voltową instalację elektryczną, a także seryjne stosowanie "ISG", czyli urządzenia będącego, w dużym uproszczeniu, połączeniem alternatora i rozrusznika. Pełni ją niewielki silnik elektryczny z własnym akumulatorem, którego zadaniem będzie błyskawiczne uruchamianie silnika (usprawni to działanie systemu start-stop), a także odzyskiwanie energii podczas hamowania. Niewykluczone także, że elektryczny motor będzie mógł także przez krótką chwilę wspomagać jednostkę spalinową (np. podczas wyprzedzania).

Mercedes S 500 Plug-In HybridINTERIA.PL

Alternatywnie dla ISG, Mercedes chce stosować także RSG, czyli alternator z funkcją rozrusznika. Wspomaga on rozrusznik podczas uruchamiania ciepłego silnika (podczas działania systemu start-stop) i odciąża silnik podczas przyspieszania.

Nowe silniki benzynowe, zarówno cztero- jak i sześciocylindrowe zostaną zaprezentowane już w przyszłym roku. Te pierwsze będą wykorzystywały RSG, natomiast drugie otrzymają seryjny system ISG. Mercedes przewiduje kilka wariantów pojemności, a także przystosowanie do montażu wzdłużnego i poprzecznego oraz współpracę z napędem na przednie, tylne lub wszystkie koła.

Niemcy będą także kontynuować poszerzanie swojej oferty hybryd plug-in, bazujących na istniejących już rozwiązaniach. Jeszcze w tym roku zobaczymy w salonach modele GLE 500 e, GLC 350 e, a niedługo po nich GLC Coupe 350 e oraz E 350 e. W przyszłym roku odświeżone zostanie ponadto S 500 e, które otrzyma nową, bardziej wydajną baterię, pozwalającą przejechać na jednym ładowaniu ponad 50 km.

Debiutująca w 2017 roku odświeżona hybrydowa klasa S ma być także pierwszym Mercedesem z funkcją ładowania indukcyjnego. Rok później natomiast, Niemcy chcą wprowadzić nowy standard ładowania, wykorzystujący prąd stały, dzięki któremu znacząco skrócić się ma czas potrzebny na naładowanie akumulatorów.

Mercedes ma w swojej ofercie także takie auta jak C 300 h - hybrydę z silnikiem DieslaMotor

Elektryfikacja obejmie także Smarta, który ma być pierwszym producentem na świecie, którego wszystkie modele dostępne będą zarówno z silnikami spalinowymi, jak i w wersjach w pełni elektrycznych. Ma to nastąpić już w przyszłym roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas