To koniec silnika V8. Maserati żegna się z nim specjalną edycją

Po 64 latach Maserati ostatecznie kończy z wykorzystywaniem silników V8 w swoich samochodach. Najpierw jednak włoska marka przygotowała im godne pożegnanie.

Maserati kończy z silnikami V8. Zanim to jednak nastąpi, stworzyło specjalne wersje modeli, które mają uhonorować przeszło 60-letnią historię tych jednostek w modelach włoskiej marki.
Maserati kończy z silnikami V8. Zanim to jednak nastąpi, stworzyło specjalne wersje modeli, które mają uhonorować przeszło 60-letnią historię tych jednostek w modelach włoskiej marki.materiały prasowe

Maserati kończy z silnikami V8

Przygoda Maserati z silnikami V8 zaczęła się grubo ponad pół wieku temu - w 1959 roku. Wówczas zadebiutował model 5000 GT. Od tamtej pory włoski producent sprzedał ponad 100 tys. samochodów wyposażonych w widlastą ósemkę. Niestety ta historia dobiega końca. Maserati rezygnuje ze stosowania silników V8 w swoich samochodach. Zastąpią je jednostki V6 oraz napędy elektryczne. Zbliżający się koniec tej przygody włoski producent postanowił uczcić w odpowiedni sposób.

W czasie Goodwood Festival of Speed Maserati zaprezentuje dwa modele w nowej wersji - Ghibli 334 Ultima i Levante V8 Ultima. Mają one uhonorować przeszło 60-letnią historię silników V8 w samochodach włoskiej marki. W obu autach pojawił się podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 3,8 oraz mocy 572 KM. Zarówno w przypadku Ghibli, jak i Levante - liczba egzemplarzy w tej wersji jest ograniczona i wynosi 103 sztuki.

Maserati Ghibli 334 Ultima. "Najszybszy sedan na świecie"

Pierwszy z modeli, Ghibli 334 Ultima, zyskał swoją nazwę ze względu na prędkość maksymalną, jaką jest w stanie osiągnąć - 334 km/h. W porównaniu z Ghibli Trofeo wzrost wynosi... 8 km/h. Poprawiono również przyspieszenie. Czas od 0 do 100 km/h wynosi w tej wersji 3,9 sekundy, a nie 4,3 sekundy. Maserati chwali się, że Ghibli 334 Ultima jest "najszybszym sedanem na świecie".

Maserati określa Ghibli 334 Ultima mianem "najszybszego sedana na świecie".materiały prasowe

Wyjątkowość tej wersji Maserati podkreśla również pod kątem stylistyki. Ghibli wyposażone zostało w wiele elementów z włókna węglowego, matowe, 21-calowe felgi czy opony stworzone przy użyciu "specjalnej mieszanki". Zarówno na zewnątrz, jak i w środku znajdziemy oznaczenia "334" (na przednich nadkolach i zagłówkach przednich foteli). Wnętrze wykończono ciemną i jasną skórą oraz alcantarą. O tym, że mamy do czynienia z limitowaną edycją modelu przypomni nam również oznaczenie "una di 103" (jeden ze 103), które znajduje się w tunelu środkowym.

Na zagłówkach przednich foteli Maserati Ghibli 334 Ultima znajdziemy oznaczenie przypominające nam, z jaką wersją mamy do czynienia.materiały prasowe

Maserati Levante V8 Ultima - dominują ciemne kolory

Podobnych elementów wyposażenia można spodziewać się również w Levante V8 Ultima. W tym przypadku samochód jednak ustawiony jest na 22-calowych felgach. Nie brakuje tutaj detali z włókna węglowego. Na przednich nadkolach oraz zagłówkach przednich foteli znajdziemy natomiast oznaczenia "V8 Ultima", a w konsoli środkowej napis "una di 103". Wewnątrz auta dominują ciemne kolory. Jasne elementy znajdziemy tylko na brzegach foteli.

Wewnątrz Maserati Levante V8 Ultima dominuje ciemna kolorystyka.materiały prasowe

Maserati nie podało cen, jakich należy się spodziewać. Z pewnością jednak tanio nie będzie.

"Wydarzenia": Wraki samochodów wciąż zalegają na polskich ulicachPolsat NewsPolsat News
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas