Test oświetlenia

Bi-ksenonowe reflektory montowane w Fordzie Focusie i Oplu Astrze wygrały test oświetlenia, w którym badano 8 samochodów klasy kompaktowej.

Test reflektorów był częścią międzynarodowego testu Fahrzeug-Master przeprowadzonego przez fachowy niemiecki magazyn wraz z 15 europejskimi magazynami motoryzacyjnymi. Podczas nocnych jazd porównawczych, ocen zasięgu i szerokości strumienia światła w tunelu świetlnym oraz badania diagramów Isolux te dwa bi-ksenonowe systemy okazały się niepokonane.

Technika bi-ksenonowa wykorzystuje zalety światła ksenonowego dla zarówno lamp mijania, jak i drogowych z jednego modułu projektorowego. Światło ksenonowe jest ?rzucane? na szosę poprzez asferyczną szklaną soczewkę w sposób precyzyjny i bezodbiciowy. Ruchoma przesłona odpowiada za właściwy rozkład strumienia światła: gdy jest uniesiona, moduł wytwarza światło mijania i przepisową granicę światła i cienia, natomiast gdy jest opuszczona, otwiera swobodną drogę dla światła dalekosiężnego.

W porównaniu z żarówką halogenową ksenonowe źródło światła wytwarza ponad dwukrotnie silniejszy strumień światła, zużywając przy tym o jedną trzecią mniej energii.

Dzięki precyzyjnej technice projektorowej nawierzchnia jest oświetlana bardzo szeroko i jasno. Niezwykle szerokie i intensywne światło drogowe zapewnia znacznie wyższe bezpieczeństwo podczas jazdy po pustej drodze, a barwa światła pozostaje identyczna podczas zmian ze świateł mijania na drogowe i odwrotnie. Wszystkie te zalety przyczyniają się do podniesienia poziomu bezpieczeństwa czynnego oraz komfortu prowadzenia.

W skład kompletnego systemu bi-ksenonowego wchodzi jeszcze automatyczna regulacja zasięgu (samopoziomowanie) reflektorów i układ oczyszczania ich szyb.

Samochody z ksenonowymi reflektorami jeżdżą po szosach już od roku 1992. Lecz to, co z początku było opcjonalnym i bardzo drogim wyposażeniem aut klasy luksusowej, staje się dziś powoli normalnością w klasie kompaktowej.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas