Tesla nie wezwie pomocy. 59 tys. aut do naprawy

W Niemczech do serwisu zostanie zawróconych 59 tys. Tesli. Chodzi o modele Y oraz 3, które mają mieć problem z przywołaniem pomocy w razie wypadku.

Tesle Y oraz 3 pod lupą niemieckiego urzędu transportu samochodowego
Tesle Y oraz 3 pod lupą niemieckiego urzędu transportu samochodowegoimago stock&people/Imago Stock and PeopleEast News

Niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego zdecydował o cofnięciu do serwisu 59 tys. aut marki Tesla. Problemem jest odkryta wada systemu eCall.

System eCall - co to takiego?

System eCall jest już powszechnie stosowany w samochodach od ponad 4 lat. Działa on w trybie automatycznym lub manualnym, kiedy jego działanie wywoływane jest przyciskiem w samochodzie. Dalej schemat jest ten sam. Najpierw system wysyła do najbliższego operatora numeru 112 podstawowe dane o zdarzeniu - godzinę, dokładną lokalizację, numer VIN pojazdu oraz informację o tym, czy system zadziałał automatycznie, czy też został wywołany manualnie.

W sytuacji, kiedy działanie systemu zostało wywołane, następuje próba nawiązania połączenia telefonicznego między operatorem 112 a samochodem. Poszkodowani mogą w tej sytuacji udzielić dokładniejszych informacji o zdarzeniu. Jeśli zaś zdarzenie było na tyle poważne, że system automatycznie wysłał dane, na miejsce od razu wysyłane są odpowiednie służby.

eCall to nie jedyny problem Tesli

I właśnie ten system ma w modelach Y i 3 Tesli nie działać. Wada ma polegać na tym, że nie da się w ogóle wywołać działania systemu. To kolejne z listy zmartwień Elona Muska. Ostatnio dowiedział się on, że dostawy gotowych Tesli do klientów zmalały w drugim kwartale tego roku o prawie 18 procent, czego przyczyną mają być nadal zaburzone łańcuchy dostaw z Chin spowodowane pandemią. W efekcie fabryki w Berlinie i Teksasie nie mogą zwiększyć produkcji, bo brakuje baterii trakcyjnych.

Jak by tego było mało, urząd bezpieczeństwa ruchu drogowego USA rozpoczął śledztwo, które może się zakończyć wezwaniem do serwisu 830 tys. Tesli wyposażonych w system Autopilot. Postępowanie ma wyjaśnić, czy system aby na pewno działa prawidłowo.

***

Moto flesz - odcinek 45. Zakaz rejestracji aut spalinowych i nowe modele samochodówINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas