Tak wygląda nowe BMW X1

Kompaktowy crossover BMW otrzyma napęd na przód i trzycylindrowe silniki

BMW X1
BMW X1BMW

BMW X1 obecne jest na rynku od 2009 roku i jeszcze w tym roku doczeka się ono następcy. Zgodnie z przewidywaniami otrzymał on bardziej masywną i "dorosłą" sylwetkę, ale jest też kolejnym z modeli bawarskiego producenta, który będzie budził spore kontrowersje wśród fanów marki.

BMW X1 2016

BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW
BMW X1 2016BMW

Zacznijmy może od karoserii, która zwiększyła się o kilka centymetrów, co pozwoliło wygospodarować więcej przestrzeni w środku. To dobra wiadomość, ponieważ dotychczasowe X1 pod tym względem nie rozpieszczało. Nowe X1 ma teraz z tyłu nawet o 66 mm więcej miejsca na wysokości kolan (zależnie od ustawienia przesuwanej kanapy), a bagażnik został powiększony aż o 85 litrów, co daje w sumie 505 litrów pojemności. Nowe BMW X1 będzie mogło zatem stanowić alternatywę nie dla kompaktowego hatchbacka, ale rodzinnego kombi.

Poza bardziej przestronnym wnętrzem, możemy liczyć także na bogatsze wyposażenie. Seryjnie oferowana będzie klimatyzacja i system multimedialny iDrive z 6,5-calowym ekranem. Za dopłatą natomiast otrzymamy wiele niedostępnych w poprzedniku elementów - wyświetlacz Head-Up, aktywny tempomat z radarem, system wykrywający pieszych czy też w pełni LEDowe reflektory.

Największą nowością będzie jednak fakt, że BMW X1 otrzyma napęd na... przód! Dotyczyć to będzie co prawda tylko słabszych wersji silnikowych, ale i tak raczej nie spodoba się miłośnikom marki. Podobnie jak fakt, że jednostki napędowe montowane będą teraz poprzecznie, a najsłabsze z nich to konstrukcje 3-cylindrowe.

BMW X1BMW

Na początek do wyboru będą jednak tylko wersje 2-litrowe z czterema cylindrami. Benzynowa rozwija 192 KM (łączona z napędem na przód lub na cztery koła) lub 231 KM (tylko 4x4), natomiast diesel występuje w odmianie 150 KM (2WD), 190 KM (4WD) i 231 KM (4WD). Moc na koła, tak jak dotychczas, będzie przenoszona za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 8-stopniowego "automatu".

BMW X1BMW

Nowe BMW X1 pojawi się na rynku w październiku i wtedy też poznamy szczegóły specyfikacji oraz ceny tego crossovera.

BMW X1 2016BMW
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas