Tak wygląda nowe Audi A3 sedan
Gama najnowszej generacji A3 zostanie wyraźnie ograniczona w porównaniu do poprzednika (nie doczekamy się wersji trzydrzwiowej, ani cabrio), ale nie mogło w niej zabraknąć cenionej szczególnie na rynkach pozaeuropejskich odmiany trójbryłowej.
Nowe A3 sedan jest dłuższe od poprzedniego o 4 cm, szersze o 2 cm, a także wyższe o 1 cm. Daje to w sumarycznie 4,5 m długości, 1,82 m szerokości oraz 1,43 m wysokości. Auto pozostało więc kompaktowe w swoich rozmiarach, co widać także po bagażniku o niezmienionej pojemności 425 l.
Trzeba jednak przyznać, że stylistom Audi ponownie udało się zaprojektować małego sedana, którego tył został korzystnie wyprofilowany. Nie sprawia wrażenie zbyt krótkiego lub doklejonego na siłę. Przód modelu jest identyczny jak w zaprezentowanej już wersji Sportback. Niewątpliwą ciekawostką są światła do jazdy dziennej składające się z 15 diodowych segmentów, którymi można indywidualnie sterować, nadając autu bardziej oryginalną prezencję.
We wnętrzu znajdziemy zdigitalizowaną deskę rozdzielczą, składającą się (w najdroższej specyfikacji) z 12,3-calowego ekranu wyświetlającego wskaźniki przed kierowcą oraz 10,25-calowego wyświetlacza centralnego. Znamy je dobrze z innych modeli Audi. Nowością jest natomiast konsola środkowa z malutkim wybierakiem skrzyni automatycznej, niemal identycznym z tym jaki znajdziemy w nowym Golfie i Octavii (technicznych bliźniakach). A3 wyróżnia się na ich tle tym, że zachowało osobny panel klimatyzacji. Niestety zamiast eleganckiego rozwiązania z dwoma metalizowanymi pokrętłami (stosowanego w poprzednim A3, a później przeniesionym do nowych A1, Q2 i Q3) zastosowano nowy panel z przyciskami.
Pod maską kompaktowego sedana znajdziemy początkowo dwa silniki TFSI, z których jeden to odmiana 35 TFSI (1,5 l) o mocy 150 KM. W wersji ze skrzynią automatyczną, wykorzystuje on technologię mikrohybrydową, która nominalnie ma obniżać zużycie paliwa o 0,4 l/100 km i dawać kierowcy chwilowy zastrzyk 50 Nm. Audi nie precyzuje natomiast jaki jest drugi silnik benzynowy (prawdopodobnie 1.0 TFSI 116 KM). Z kolei diesel jest jeden - 2.0 TDI o mocy 150 KM (w Sportbacku znajdziemy także wersję 116 KM).
Audi A3 sedan pojawi się w Niemczech już pod koniec kwietnia, początkowo w wersji 35 TFSI. W Polsce za Sportbacka z tym silnikiem trzeba zapłacić 109 900 zł, a sedan będzie kilka tysięcy złotych droższy.