Śląski tunel ma mieć odcinkowy pomiar prędkości. 70 km/h
W tunelu w centrum Katowic powstać ma odcinkowy pomiar prędkości. Tak władze miasta planują zdyscyplinować kierowców, którzy przekraczają prędkość w tunelu pod rondem gen. Ziętka. Wypadki i kolizje w tym miejscu skutkują paraliżem komunikacyjnym miasta, czemu władze Katowic starają się przeciwdziałać. Poki co, droga do zamonotwania OPP w tunelu wydaje się odległa, ale taki system zacznie wkrótce działać na trasie Nikodema i Józefa Renców.
Spis treści:
- Odcinkowy pomiar prędkości również w Katowicach. Chodzi o tunel pod rondem gen Ziętka
- Kolejny wypadek pod rondem gen Ziętka w Katowicach. Czas postawić odcinkowy pomiar prędkości
- 70 km/h w tunelu w Katowicach to za dużo? Kierowcy nie skupiają się na prowadzeniu
- Odcinkowy pomiar prędkości w Katowicach. Noga z gazu na Braci Renców
Katowice chcą pójść drogą stolicy i - podobnie jak w tunelu na S2 w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy - uruchomić w swoim tunelu odcinkowy pomiar prędkości. Ma to być lekarstwo na liczne stłuczki i wypadki, do jakich dochodzi w tunelu pod rondem gen. Ziętka, których efektem są z reguły gigantyczne korki.
Odcinkowy pomiar prędkości również w Katowicach. Chodzi o tunel pod rondem gen Ziętka
Władze Katowice od lat starają się ograniczać zapędy zmotoryzowanych. Miasto jest polskim pionierem we wprowadzaniu stref tempo 30. Pierwszy taki obszar wyznaczono na terenie Katowic już w 2015 roku. Władze miasta z dumą podkreślają, że w ubiegłym roku na terenie Katowic doszło jedynie do 141 wypadków drogowych - to najniższa zanotowana liczba takich zdarzeń od momentu rozpoczęcia analiz statystyk dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie miasta. Znaczna poprawa wynika też m.in. z poważnej modernizacji przejść dla pieszych. Na doświetlenie przeszło 120 takich obiektów miasto wydało ponad 5 mln zł. Nie zmienia to jednak faktu, że każda kolizja czy wypadek w tunelu pod słynnym rondem gen. Ziętka skutkuje paraliżem komunikacyjnym miasta, a tego typu wydarzenia nie są - niestety - rzadkością.
Kolejny wypadek pod rondem gen Ziętka w Katowicach. Czas postawić odcinkowy pomiar prędkości
Ostatnie takie zdarzenie, którego skutki mogły mieć gigantyczne następstwa, wydarzyło się 4 stycznia bieżącego roku. Jak informowała katowicka Policja, około godziny 9:30 kierowca Toyoty uderzył w poruszającą się w tunelu Skodę, a ta wjechała pod tył ciężarówki. W efekcie samochód ciężarowy uderzył w ścianę tunelu i uszkodził kilka z jej betonowych płyt. Miasto stanęło w korkach, które utworzyły się m.in. na Drogowej Trasie Średnicowej i DK 79. Na szczęście uszkodzenia samej konstrukcji tunelu nie były poważne (trzy wymagające wymiany betonowe płyty).
Jak czytamy w Dzienniku Zachodnim, miasto stara się o wprowadzenie w tunelu na Drogowej Trasie Średnicowej odcinkowego pomiaru prędkości, czyli chce sięgnąć po rozwiązanie, które świetnie sprawdziło się w tunelu na Południowej Obwodnicy Warszawy (S2). Niestety, nie jest to wcale proste.
Trudno nam powiedzieć, kiedy zacznie obowiązywać. Rozmowy toczą się na poziomie ministerstwa, a wniosek w tej sprawie złożony został dwa lata temu
70 km/h w tunelu w Katowicach to za dużo? Kierowcy nie skupiają się na prowadzeniu
Obecnie na całej długości tunelu obowiązuje ograniczenie do 70 km/h, która wydaje się być optymalnym kompromisem pomiędzy bezpieczeństwem ruchu, a przepustowością obiektu. Przedstawiciele miasta nie kryją, że oddany do użytku w grudniu 2006 roku dwunawowy tunel o długości około 650 metrów, mimo sześciu pasów ruchu (po trzy w każdym kierunku), miewa problemy z obsłużeniem natężenia ruchu, który od czasu jego uruchomienia systematycznie rośnie. Rozwiązaniem, jakie pozwoliłoby odciążyć przeprawę jest przebudowa węzła drogowego - Aleja Rozdzieńskiego i Murckowska, ale taki scenariusz jest jeszcze bardzo odległy.
Odcinkowy pomiar prędkości w Katowicach. Noga z gazu na Braci Renców
Na ten moment montaż odcinkowego pomiaru prędkości w tunelu pod rondem gen. Ziętka również wydaje się odległą perspektywą. Niewykluczone, że sytuacje w tym zakresie poprawi inny odcinkowy pomiar prędkości, który w najbliższych dniach uruchomiony zostanie na katowickiej ulicy Braci Renców. To jedna z 39 nowych lokalizacji odcinkowych pomiarów prędkości, które uruchomione zostaną w bieżącym roku.
Jak jeszcze w grudniu informowała Interię Monika Niżniak z GITD:
Zakończyły się już prace związane z fizycznym montażem urządzeń, które posadowiono w 39 nowych lokalizacjach. Po zakończeniu ostatnich odbiorów urządzeń, CANARD jest gotowe do ich uruchomienia. Ostateczny termin włączenia urządzeń w tryb rejestracji naruszeń jest uzależniony od doprowadzenia zasilania przez zakłady energetyczne, które te czynności prowadzą niezależnie od Inspekcji Transportu Drogowego.
Oznacza to, że każdy z 39 nowych odcinkowych pomiarów prędkości na mapie Polski, przynajmniej teoretycznie, może zostać uruchomiony w zasadzie "z godziny na godzinę", gdy tylko urządzenia fizycznie przyłączone zostaną do sieci energetycznej.
województwo | Miejscowość | opis lokalizacji | kat. drogi | nr drogi |
MAZOWIECKIE | Otrębusy | Kanie-Otrębusy | W | 719 |
MAZOWIECKIE | Białobrzegi | obwodnica m. Białobrzegi | K | S7 |
MAZOWIECKIE | Drwalew - Chynów | Obwodnica m. Drwalew i Chynów | K | 50 |
MAZOWIECKIE | Mszczonów | obwodnica miasta | K | 50 |
MAZOWIECKIE | Wyszków | Obwodnica Wyszkowa | S | 8 |
KUJAWSKO-POMORSKIE/ ŁÓDZKIE | Siemionki | Siemionki/MOP Strzelce | K | A1 |
ŁÓDZKIE | Pabianice | Dobroń-Pabianice Płn. | K | S14 |
ŁÓDZKIE | Łódź | ul. Chocianowicka - Łaskowice | P | 1120E |
ŁÓDZKIE | Bychlew | Bychlew - Jadwinin | W | 485 |
ŁÓDZKIE | Biała Pierwsza | Biała Pierwsza 42 - Biała Rządowa 49 | K | 74 |
ŁÓDZKIE | Mokra Prawa | Mokra Prawa 2 - Mokra Prawa 189A | K | 70 |
PODKARPACKIE | Rzeszów -Nosówka | ul. Dębicka | P | 1391 |
PODKARPACKIE | Dukla | Trakt Węgierski | K | 19 |
PODKARPACKIE | Nowa Dęba | Ks. Henryka Łagockiego 113 - Korczaka 16 | K | 9 |
PODKARPACKIE | Gniewczyna Łańcucka - Gniewczyna Tryniecka | Gniewczyna Łańcucka - Gniewczyna Tryniecka | W | 835 |
PODKARPACKIE | Lutcza | Lutcza 491 - Lutcza 782 | K | 19 |
PODKARPACKIE | Podgrodzie | Podgrodzie 89 - Podgrodzie 142 | K | 94 |
DOLNOŚLĄSKIE | Kostomłoty - Kąty Wrocławskie | Odcinek autostrady A4 | K | A4 |
DOLNOŚLĄSKIE | Wrocław | Al. Jana III Sobieskiego | DG | 105392D |
DOLNOŚLĄSKIE | Bierzów - Przylesie | pomiędzy miejscowościami Bierzów - Przylesie | W | 403 |
ZACHODNIOPOMORSKIE | Łubianka - Brynka | Łubianka - Brynka | W | 151 |
LUBUSKIE | Białcz | pikietaż: 21+000 do 24+150 | W | 132 |
OPOLSKIE | Kietlice - Klisino | Kietlice - Klisino | W | 416 |
ŚLĄSKIE | Jankowice / Świerklany | Jankowice (Nowa) - Świerklany (Plebiscytowa) | W | 929 |
ŚLĄSKIE | Katowice | Braci Reńców | W | 902 |
ŚLĄSKIE | Suszec/Kobielice | Suszec - Kobielice | W | 935 |
ŚLĄSKIE | Zabrze | Al. Jana Nowaka Jeziorańskiego | K | 88 |
ŚLĄSKIE | Gliwice | Al. Jana Nowaka Jeziorańskiego | K | 88 |
ŚLĄSKIE | Mikołów | ul. Gliwicka | K | 44 |
WIELKOPOLSKIE | Tarnowo Podgórne - Poznań Ławica | Tarnowo Podgórne - Poznań Ławica | K | S11 |
WIELKOPOLSKIE | Konin | MOP Leonia / Kuny do PPO Żdżary | K | A2 |
LUBELSKIE | Hrubieszów | Hrubieszów | W | 844 |
LUBELSKIE | Gołąb | pikietaż: 107 km 900 m - 111 km 600 m | W | 801 |
KUJAWSKO-POMORSKIE | Rogoźno Zamek - Kłódka | Rogoźno Zamek - Kłódka | K | 16 |
KUJAWSKO-POMORSKIE | Rycerzewo | od 70 km do 63 km | W | 251 |
KUJAWSKO-POMORSKIE | Węzeł Nowy Ciechocinek - MOP Kałęczynek | A1 Węzeł Nowy Ciechocinek - MOP Kałęczynek | K | A1 |
POMORSKIE | Borcz-Babi Dół | Borcz-Babi Dół | K | 20 |
POMORSKIE | Borowo | Gdańska 2 - Turystyczna 1 | W | 211 |
PODLASKIE | Baciuty - Łupianka Stara | Baciuty - Łupianka Stara | DW | 678 |