Skoda Superb z polskimi cenami. Ile kosztuje czwarta generacja?
Skoda Superb czwartej generacji ma już polskie ceny. Póki co wybór jest jednak dość ograniczony. Ile trzeba zapłacić za czeskiego przedstawiciela segmentu D?
Skoda Superb czwartej generacji otrzymała w końcu polskie ceny. Choć samochód zaprezentowany został zarówno jako liftback, jak i jako kombi, klienci póki co będą mogli zdecydować się jedynie na tę drugą odmianę. Oczywiście jej atutem jest spory, 690 litrowy bagażnik.
Póki co ograniczony wybór dotyczy nie tylko nadwozia, ale również silników. Obecnie w gamie napędowej Superba znajdują się tylko dwie wersje. Pierwsza to miękka hybryda, której bazą jest 1,5-litrowy silnik benzynowy. Auto w tej odmianie oferuje 150 KM oraz 250 Nm momentu obrotowego. Pierwszą setkę osiąga w 9,3 sekundy i maksymalnie może rozpędzić się do 222 km/h. Drugą z dostępnych w obecnej ofercie Superba jednostek jest dwulitrowy diesel o mocy 150 KM i 360 Nm momentu obrotowego. Podobnie, jak wyżej wymieniona wersja napędowa, ta również rozpędzi się do 222 km/h, a prędkość 100 km/h osiąga po 9,3 s. Obie odmiany współpracują z siedmiobiegową skrzynią DSG. Skoda zapowiada jednak, że w przyszłości gama napędowa będzie rozbudowywana.
Dużego wyboru nie ma również, jeśli chodzi o wersje wyposażenia. Na samo wyposażenie nie można jednak w żaden sposób narzekać. W pierwszej z odmian, Selection, znajdziemy m.in.:
- trzystrefową klimatyzację
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- kamerę cofania
- sterowane częściowo elektrycznie przednie fotele
- podgrzewane przednie fotele
- 10-calowy zestaw wskaźników przed kierowcą
- 10-calowy ekran multimediów
- elektrycznie sterowaną klapę bagażnika
- dostęp bezkluczykowy
- asystenta pasa ruchu
- reflektory Full LED
- 17-calowe koła
W topowej odmianie L&K można natomiast liczyć dodatkowo na:
- sterowane w pełni elektryczne przednie fotele z funkcją masażu
- 13-calowy ekran multimediów z nawigacją
- podgrzewaną przednią szybę oraz podgrzewaną kierownicę
- tempomat adaptacyjny
- matyrocowe reflektory TOP LED
- tapicerkę Design Selection L&K Suite Black lub Suite Cognac
- 18-calowe koła
Najtańsza w ofercie wersja kosztuje 175 850 zł. W zamian otrzymujemy miękką hybrydę w wersji Selection. Najdroższy obecnie jest diesel w odmianie L&K - kosztuje 222 900 zł.