Ruch wahadłowy na zakopiance - jak duże będą utrudnienia?

W poniedziałek w południe wprowadzono w Poroninie ruch wahadłowy na drodze krajowej nr 47, czyli popularnej zakopiance. Powstaje tam nowy węzeł drogowy.

"Aby zminimalizować uciążliwość dla kierowców ruch wahadłowy będzie sterowany ręcznie w godzinach szczytu czyli od 6.00 do 9.00 rano oraz od 14.00 do 17.00 po południu. W pozostałych godzinach działać będzie sygnalizacja świetlna, jednak w razie spiętrzeń ruchu planujemy przejście na sterowanie ręczne" - poinformowała rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut.

Po wprowadzeniu ruchu wahadłowego na ponad 130 metrowym odcinku drogi krajowej 47 będzie frezowana nawierzchnia, rozbierany nasyp drogowy i wykonywana kanalizacja burzowa. Następnie nasyp zostanie odbudowany i ułożone zostaną warstwy nawierzchni włącznie z poszerzeniem tego odcinka drogi. Poszerzenie drogi częściowo już wykonano bez konieczności zawężania jezdni.

Reklama

Zmieniona organizacja ruchu będzie obowiązywała do końca sierpnia.

GDDKiA wskazuje możliwość objazdu miejsca, gdzie prowadzone są roboty: drogą krajową nr 49 od Nowego Targu do Bukowiny Tatrzańskiej i dalej drogą wojewódzką do Zakopanego lub z Nowego Targu do Czarnego Dunajca i dalej przez Kościelisko do Zakopanego. Do Czarnego Dunajca można skręcić z zakopianki już w Chabówce zamiast w Nowym Targu.

Budowa węzła drogowego w Poroninie rozpoczęła się w połowie listopada 2016 r. i ma potrwać do końca sierpnia 2018 r. Zastąpi on dotychczasowe skrzyżowanie zakopianki z drogą wojewódzką nr 961.

W ramach inwestycji powstaną: dwupasmowe rondo, wiadukt drogowy, wiadukt kolejowy, przejście podziemne dla pieszych, zatoki, ścieżki rowerowe i chodniki dla pieszych. Powstaną nowe mosty na potoku Poroniec w ciągu drogi krajowej nr 47 i na rzece Biały Dunajec, w ciągu drogi powiatowej.

Koszt inwestycji oszacowano na 43 mln 868 tys. zł. Projekty inwestycji sfinansowały samorządy: gmina Poronin, Starostwo Powiatowe w Zakopanem i Województwo Małopolskie, prace finansuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a realizuje konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o. z Będzina i  EUROVIA POLSKA S.A.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy