Porsche chce być szczere w swoich reklamach
Co roku Porsche otrzymuje 150 tysięcy zgłoszeń o pracę i regularnie przoduje w rankingach pracodawców. Szczególny nacisk kładzie na koleżeńskie poczucie wspólnoty i współpracy. Aby podkreślić, że to autentyczne wartości, a nie wyłącznie gołosłowne deklaracje, Porsche rozpoczyna nową kampanię. Kampania akcentuje wiarygodność firmy jako pracodawcy i ukazuje – zwłaszcza studentom oraz młodym specjalistom – codzienne życie w Zuffenhausen: rzeczowo i bez upiększeń.
Nie będzie tu pozorowanych scen, modeli ani specjalnie wyselekcjonowanych pracowników - "ludzką" stronę Porsche będą wyrażać klipy w reportażowym stylu i czarno-białe obrazy. Intrygujące zdjęcia niekiedy mają ironiczny charakter, jak na przykład to, na którym widać wyłącznie nogi pracownika wystające spod 911, z komunikatem: "Nie musisz być w świetle reflektorów, by pomóc ikonie lśnić". W innym miejscu kampania deklaruje: "Masz słabość do szybkich aut? Lepiej nad tym popracuj", a gdzie indziej jej przekaz brzmi: "Nie możesz budować samochodów jutra, stosując wczorajsze metody zarządzania"."Zaczynamy z pozycji siły" - mówi Andreas Haffner, członek zarządu odpowiedzialny za sprawy personalne i społeczne w Porsche AG. "Ale to już nie wystarczy, żebyśmy mogli znajdować właściwych, utalentowanych ludzi i przez dłuższy czas utrzymywać ich przy sobie. A to dlatego, że na nasz obraz jako pracodawcy wpływają nasze wspaniałe sportowe samochody, które przede wszystkim symbolizują prestiż i sukces finansowy. Ten uproszczony pogląd nie odzwierciedla jednak specyfiki Porsche jako pracodawcy".
Szczerze banery reklamowe Porsche
Podstawą dla nowej kampanii jest model kulturowy firmy, który w 2017 r. został w dalszym stopniu rozwinięty przez ponad 500 pracowników z każdego oddziału oraz radę pracowniczą. Jego kluczowymi wartościami są: "pasja, odwaga, wydajność i jedna rodzina". Wartości te ucieleśniają samoocenę zatrudnionych w Porsche.Kampania opracowana przez Scholz & Friends Berlin i sfotografowana przez szkocką fotografkę Jane Stockdale obejmuje drukowane i wielkoformatowe reklamy, które pojawią się w takich miastach jak Monachium, Berlin, Hamburg, Kolonia czy Stuttgart, a także szereg działań internetowych. Krótkie klipy "od kuchni" dają różnym uczestnikom szansę wyrażenia swoich opinii i będą towarzyszyć kampanii w mediach społecznościowych oraz w Newsroomie Porsche.