Polskie fotele w smartach, coltach i mini

Trzy długoletnie umowy na produkcję tapicerki samochodowej za około 1,1 mld zł podpisał Inter Groclin Auto, główny sponsor piłkarskiej drużyny Groclin Dyskobolia.

smart roadster (kliknij)
smart roadster (kliknij)INTERIA.PL

Od początku II kwartału 2004 r. firma Groclin zacznie dostawy dla producenta aut Smart Roadster. Współpraca z nowym odbiorcą będzie trwała przez najbliższe 6 lat. Wartość kontraktu wynosi około 460 mln zł.

W ramach rozwoju współpracy z niemiecką firmą Faurecia, od stycznia 2005 r. IGA uruchomi produkcję tapicerki do samochodu Mitsubishi Colt. Giełdowa spółka podpisała zlecenie na 5 lat. Wartość kontraktu wynosi około 360 mln zł.

Od 2006 r. IGA rozpocznie dostawy elementów tapicerki do aut Mini grupy BMW. To kolejna wieloletnia umowa. Jej wartość szacowana jest na około 280 mln zł.

Inter Groclin Auto S.A. z siedzibą w Karpicku produkuje elementy tapicerki samochodowej obejmujące m.in. poszycia foteli samochodowych, zagłówki i podłokietniki. W grudniu 2003 roku zakończyły się prace budowlano-montażowe w nowej fabryce w Użgorodzie na Ukrainie, stanowiące I etap tej inwestycji. Obecnie trwa proces umaszynowienia tych zakładów, a rozpoczęcie produkcji przewidziane jest w końcu II kwartału 2004 roku. Inwestycja ta, zlokalizowana na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, pozwoli na zwiększenie mocy produkcyjnych grupy Inter Groclin Auto o około 15-20%, co jest niezbędne dla zapewnienia kontynuacji dynamicznego wzrostu firmy.

-

Obserwujemy zainteresowanie lokowaniem produkcji w naszym nowym zakładzie produkcyjnym na Ukrainie. Pozwala nam to realnie planować utrzymanie dynamicznego wzrostu przychodów spółki także w kolejnych latach. Przede wszystkim jednak, zwiększenie mocy produkcyjnych otwiera przed nami nowe możliwości pozyskiwania kolejnych kontraktów

- powiedział Prezes Inter Groclin Auto Zbigniew Drzymała.

W latach 2004-2006 planowane jest przeprowadzenie II etapu inwestycji na Ukrainie i trzykrotne zwiększenie mocy produkcyjnych fabryki w Użgorodzie. II etap będzie realizowany stopniowo w latach 2004-2006, a rozbudowa hal produkcyjnych pochłonie około 30 mln zł.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas