Opel Astra - znamy kompletny cennik
Astra czeka jeszcze na oficjalny debiut we Frankfurcie, ale polskie przedstawicielstwo podało już ceny wszystkich wersji nowego kompaktu.
Nowa Astra jest mniejsza od poprzedniczki - o 5 cm krótsza, 2,5 cm niższa i 0,5 cm węższa. A przy tym... znacznie obszerniejsza w środku. Uzyskano np. aż 3,5 cm więcej przestrzeni na nogi pasażerów tylnej kanapy (to m.in. efekt rozsunięcia rzędów foteli o 1,5 cm). Kierowca też powinien być zadowolony - przybyło mu 2,2 cm więcej miejsca nad głową.
Astra jest także znacznie lżejsza. Każda nowa wersja tego modelu waży w stosunku do analogicznej odmiany poprzedniczki przynajmniej o ok. 120 kg mniej. W niektórych wersjach oszczędności na masie sięgają nawet 200 kg. Znacznie lżejsze auto napędzać będzie paleta silników najnowszej generacji o mocach od 95 do 200 KM i pojemnościach od 1,0 l do 1,6 l: benzynowe jednostki 1.0/105 KM (dostępna od stycznia 2016 r.) i 1.4/100, 125 lub 150 KM oraz turbodiesel 1.6 CDTI w trzech wersjach mocy (95, 110 i 136 KM). W przyszłym roku gamę ukoronuje topowa 200-konna jednostka benzynowa.
Najtańsza Astra kosztuje 59 900 zł. To kwota, jaką trzeba zapłacić za auto z silnikiem benzynowym 1.4 ECOTEC o mocy 100 KM i pięciostopniową manualną skrzynią biegów. Wyposażenie tak wycenionej podstawowej wersji Essentia zawiera m.in. manualną klimatyzację, radio CD z łączem Bluetooth i portami USB i AUX, przednie reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED, elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia, wspomaganie ruszania na pochyłościach, system monitorujący ciśnienie w oponach oraz centralny zamek. O stopień wyżej, czyli w odmianie Enjoy, kupujący dostaje jeszcze między innymi system multimedialny IntelliLink z dotykowym wyświetlaczem, tempomat z ogranicznikiem prędkości, komputer pokładowy oraz obitą skórą kierownicę ze sterowaniem radiem i tempomatem. Nowe Astry można już zamawiać u dealerów Opla.