Nowe coupe zamiast S2000

Australijscy dziennikarze donoszą, że szefostwo Hondy wyraziło zgodę na rozpoczęcie projektowania nowego modelu, który miałby wypełnić miejsce po roadsterze S2000.

Roadster S2000 zniknął z rynku w 2009 roku, po 10 latach produkcji. Jego tylne koła napędzała 2-litrowa, wolnossąca jednostka benzynowa o mocy 240 KM. Łączna produkcja - 112 636 sztuk.
Roadster S2000 zniknął z rynku w 2009 roku, po 10 latach produkcji. Jego tylne koła napędzała 2-litrowa, wolnossąca jednostka benzynowa o mocy 240 KM. Łączna produkcja - 112 636 sztuk.Honda

Serwis Motoring.com.au donosi, że Honda S2000 nie będzie miała jednak bezpośredniego następcy - jej miejsce ma zająć niewielkie coupe z silnikiem montowanym centralnie, pozycjonowane w gamie modelowej poniżej nowego NSX-a, którego premierę zaplanowano na rok 2015. Oba modele byłyby zresztą wytwarzane w zakładach w Ohio.

Do napędu sportowej Hondy może posłużyć 4-cylindrowa jednostka turbo o pojemności 2 litrów z Civica Type-R, podkręcona do ponad 300 KM. Za przeniesienie siły napędowej do tylnych kół będzie prawdopodobnie odpowiadać dwusprzęgłowa przekładnia zautomatyzowana o 7 przełożeniach. Dzięki zastosowaniu aluminium i włókien węglowych masa własna ma plasować się w okolicach 1300 kg. Debiut? Najpewniej w 2017 roku.

Honda konsekwentnie wraca do sportowego wizerunku z przeszłości, a równocześnie rozwija nowe technologie napędu hybrydowego i wycofuje "ekologiczne" modele, które nie spotkały się z pozytywnym odbiorem rynkowym (czytaj więcej o losach Insighta oraz CR-Z-a). Trudno jednak traktować nowe coupe jako następcę S2000, która wyróżniała się wolnossącym, spontanicznym silnikiem, umiarkowaną ceną i ponadprzeciętną trwałością. Z samochodem opisywanym przez australijskie media może łączyć ją tylko ta ostatnia cecha.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas