Nowa generacja multimediów Volvo
Podczas zakończonych w piątek targów elektroniki użytkowej w Las Vegas szwedzki producent pokazał nową generację swojego systemu multimedialnego - Sensus Connect, który pomoże w znalezieniu miejsca parkingowego i umówieniu wizyty w serwisie.
Volvo chce walczyć o nabywców, którzy nie mogą obyć się bez swoich smartfonów i są aktywnymi użytkownikami serwisów rozrywkowych. Nowa generacja Sensus Connect korzysta z usług, które posiłkują się danymi gromadzonymi "w chmurze" (na zewnętrznym serwerze, skąd wymieniane są drogą internetową). Volvo zaprojektowało ją we współpracy z inną szwedzką firmą - Ericsson, która dostarcza systemy telekomunikacyjne.
Lista usług Sensus Connect obejmuje m.in. programy muzyczne Pandora i TuneIn, wyszukiwarkę miejsc parkingowych Park&Pay z możliwością płatności za parkowanie w wybranych miejscach, zdalną rezerwację terminu wizyty w serwisie oraz nową nawigację Here by Nokia z dostępem do informacji turystycznych i recenzji punktów usługowych w serwisie Yelp. Podobnie jak u konkurencji, system może udostępniać pasażerom połączenie internetowe (hot spot) za pośrednictwem sieci bezprzewodowej. Dostęp systemu do sieci przez telefon realizowany jest zarówno przez Bluetooth, jak i przez Wi-Fi.
Nowością jest również funkcja sterowania systemem multimedialnym za pośrednictwem własnego smartfona. Po zainstalowaniu odpowiedniej aplikacji kierowca będzie mógł np. wcześniej uruchomić układ wentylacji w kabinie.
Nowa odsłona Sensus Connect trafi do wyposażenia nowych Volvo w maju br. Dotychczasowi użytkownicy aut tej marki będą mogli zaktualizować swój system do najnowszej wersji.
msob