Nissan Leaf po faceliftingu
Nissan Leaf - wyróżniony europejskim tytułem Samochodu Roku 2011 - doczekał się modernizacji. Jest teraz o 80 kg lżejszy, a jego deklarowany zasięg wzrósł ze 160 do 228 km.
Leaf po faceliftingu debiutuje właśnie na japońskim rynku. W ramach modernizacji projektanci Nissana skupili się głównie na zwiększeniu funkcjonalności samochodu i wzbogaceniu listy dodatków.
Wspólna zabudowa elementów układu napędowego, przeniesienie ładowarki pokładowej z tylnej do przedniej części nadwozia i zastosowanie lżejszych części pozwoliły wygospodarować dodatkową przestrzeń bagażową (pojemność bagażnika wzrosła z 330 do 370 l), a także ograniczyć masę samochodu o 80 kg (spadek z około 1520 do 1440 kg).
Poprawiono też efektywność układu odzyskiwania energii, działanie hamulców i charakterystykę wspomagania kierownicy oraz zastosowano nowy, energooszczędny system ogrzewania i bardziej ekologiczny w produkcji silnik elektryczny.
W efekcie deklarowany przez Nissana zasięg Leafa wzrósł z około 160 do 228 km. Japończycy obiecują również, że samochód bardziej dynamicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu.
Lista wyposażenia wzbogaciła się o nowe wzory obręczy i odcienie nadwozia, audio Bose z 7 głośnikami, system wspomagania parkowania z kamerą 360 st. oraz układ Hill Start Assist, wspomagający ruszanie na wzniesieniu.
Nissan Leaf 2013
Nissan Leaf po faceliftingu (czytaj artykuł)
Przy okazji modernizacji samochodu Nissan zapowiada, że do wiosny przyszłego roku liczba stacji ładowania wzrośnie w Japonii z obecnych 400 do 700.
Póki co Leaf nie cieszy się szczególną popularnością. W ubiegłym roku znalazł 9674 nabywców, a od stycznia do października br. - jedynie 5212. To znacznie poniżej oczekiwań szefów Nissana, którzy liczyli, że klienci kupią w tym roku 20 000 egzemplarzy modelu. Jednocześnie potwierdzają oni jednak, że w grudniu br. produkcja auta zostanie uruchomiona w amerykańskich zakładach w Tennessee, a w kwietniu 2013 r. także w brytyjskim Sunderland. Na razie Leaf powstaje jedynie w Japonii.
Jak zdradza w wywiadzie z IBRM Samar Krzysztof Kowalski, dyrektor PR Nissan Sales Central& Eastern Europe, Leaf trafi do sprzedaży w Polsce wiosną 2013 r.
Marcin Sobolewski