Nissan GT-R ma 45 lat

Nissan zaprezentował limitowaną edycję GT-R-a, zbudowaną z okazji 45. urodzin modelu.

Nissan GT-R
Nissan GT-RNissan
Pierwszy Nissan Skyline GT-R (C10) pojawił się w 1969 r. i posiadał 2-litrowy silnik R6 DOHC o mocy 160 KM (początkowo jako sedan, od 1970 r. także w wersji coupe). Skrótowiec GT-R pochodzi od słów Gran Turismo Racer.Nissan
Skrótowiec GT-R pochodzi od słów Gran Turismo Racer.

Jubileuszowa seria nawiązywać ma do pierwszego Skyline'a GT-R, który pojawił się w Japonii w 1969 roku (fot. z prawej). Auto napędzane 2-litrowym silnikiem R6 z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, który osiągał aż 160 KM i 180 Nm. Dla porównania, taką samą mocą dysponowało ówczesne Porsche 911. Początkowo model oferowany było jako czterodrzwiowy sedan. Coupe pojawiło się w salonach w roku 1970.

Urodzinowa edycja GT-R-a powstanie w liczbie jedynie 45 egzemplarzy. Wszystkie zostaną sprzedane na rynku japońskim. Samochód wyróżnia się kolorem lakieru Silica Brass - takim samym, na jaki malowane były pierwsze GT-R-y, oraz najbogatszym dostępnym wyposażeniem.

Przy okazji Nissan przeprowadza drobne modyfikacje GT-R-a na nowy rok modelowy. Japońscy inżynierowie zastosowali m.in. nowe amortyzatory, zmienili oprogramowanie sterujące silnikiem, w celu ograniczenia wibracji na biegu jałowym poprawili konstrukcję koła zamachowego, a w trosce o lepsze wyciszenie - wymienili wykładzinę bagażnika i zaciski hamulców.

Nissan GT-R rocznik 2015, w tym jego urodzinowa odmiana, ma pojawić się w salonach na początku przyszłego roku.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas