Nissan GT-R ma 45 lat
Nissan zaprezentował limitowaną edycję GT-R-a, zbudowaną z okazji 45. urodzin modelu.
Skrótowiec GT-R pochodzi od słów Gran Turismo Racer.
Jubileuszowa seria nawiązywać ma do pierwszego Skyline'a GT-R, który pojawił się w Japonii w 1969 roku (fot. z prawej). Auto napędzane 2-litrowym silnikiem R6 z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, który osiągał aż 160 KM i 180 Nm. Dla porównania, taką samą mocą dysponowało ówczesne Porsche 911. Początkowo model oferowany było jako czterodrzwiowy sedan. Coupe pojawiło się w salonach w roku 1970.
Urodzinowa edycja GT-R-a powstanie w liczbie jedynie 45 egzemplarzy. Wszystkie zostaną sprzedane na rynku japońskim. Samochód wyróżnia się kolorem lakieru Silica Brass - takim samym, na jaki malowane były pierwsze GT-R-y, oraz najbogatszym dostępnym wyposażeniem.
Przy okazji Nissan przeprowadza drobne modyfikacje GT-R-a na nowy rok modelowy. Japońscy inżynierowie zastosowali m.in. nowe amortyzatory, zmienili oprogramowanie sterujące silnikiem, w celu ograniczenia wibracji na biegu jałowym poprawili konstrukcję koła zamachowego, a w trosce o lepsze wyciszenie - wymienili wykładzinę bagażnika i zaciski hamulców.
Nissan GT-R rocznik 2015, w tym jego urodzinowa odmiana, ma pojawić się w salonach na początku przyszłego roku.
msob