Niespodziewany cios w auta elektryczne. Polska wstrzymuje dopłaty

Polska - czasowo - wstrzymuje dopłaty do samochodów elektrycznych kupowanych w leasingu. Takie auta odpowiadają dziś za połowę rejestracji aut elektrycznych w naszym kraju
Polska - czasowo - wstrzymuje dopłaty do samochodów elektrycznych kupowanych w leasingu. Takie auta odpowiadają dziś za połowę rejestracji aut elektrycznych w naszym krajuPaweł RygasINTERIA.PL

Dopłaty do samochodów elektrycznych. Stare znikają, nowych wciąż nie ma

Dla samochodów nowych dopłata miałaby wynosić 30 tys. zł. W przypadku leasingu czy wynajmu długoterminowego, wysokość wsparcia nie będzie mogła przekroczyć wielkości opłaty wstępnej, a limit cenowy objętych dofinansowaniem samochodów określono na 225 tys. zł.
precyzowała w lipcu Minister Funduszy i Rozwoju Regionalnego Katarzyna Pełczyńska Nałęcz

Koniec z dopłatami do samochodów elektrycznych. Polski rynek czeka tąpnięcie?

Wstrzymanie dopłat do leasingu aut elektrycznych. Ekspert - to firmy napędzają rynek

To właśnie część leasingowa rynku pozwoliła na ograniczenie spadków obserwowanych po stronie osób fizycznych oraz firm decydujących się na zakupy bezpośrednie. Udział leasingu w rynku wyniósł na koniec lipca niemal 50 proc. i był wyższy w porównaniu z rokiem 2023 o prawie 12 p.proc. W liczbach bezwzględnych firmy leasingowe zarejestrowały o 1230 samochodów więcej niż w roku poprzednim.
tłumaczy w rozmowie z Interią Wojciech Drzewiecki
O ile trend 12 miesięczny utrzymuje wzrost na poziomie ok. 1700 sztuk to końcówka roku nie będzie już tak pozytywna. Tym samym oddala się moment osiągnięcia przez nasz kraj udziału elektryków na poziomie 5 proc. uznawanym jako poziom masowej adopcji.
zauważa Drzewiecki

Elektryki w Polsce przestaną się sprzedawać? Rata za auto ostro w górę

Z naszych doświadczeń wynika, że większość samochodów elektrycznych czy to leasingowanych czy wynajmowanych długoterminowo, jest kupowana z wykorzystaniem dotacji. Wstrzymanie dopłat spowoduje znaczący wzrost miesięcznej raty za auto i tym samym łączny koszt jego użytkowania, co odstraszy przynajmniej część potencjalnych nabywców.
ocenia Michał Knitter, współzałożyciel platformy OTOMOTO Lease (dawny Carsmile)

Sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce szura po dnie. A będzie jeszcze gorzej

Można zrozumieć, iż środki przeznaczone w budżecie na "popularyzację" nowego kierunku mobilności są ograniczone, tym bardziej jednak należy je w sposób racjonalny wydatkować, tak aby korzyści dla rynku były jak największe.
zauważa Drzewiecki
Volvo szuka ponad 400 Polaków do pracy. Szef oddziału zdradził, kogo potrzebująINTERIA.PL