Mercedes klasy G - oto nowa generacja

Legendarny niemiecki offroader, który zaczynał jako pojazd dla wojska, doczekał się właśnie zupełnie nowej odsłony. Jest jeszcze bardziej luksusowy i jeszcze bardziej terenowy.

Mercedes klasy G
Mercedes klasy GMercedes

Kultowego modelu się nie zmienia - z takiego założenia wyszli styliści Mercedesa i nowa klasa G wygląda zasadniczo... jak stara klasa G. Oczywiście, światła są teraz LEDowe, znajdziemy tu inne zderzaki, zmienione tylne reflektory i wiele innych nowości, ale nadal, gdy spojrzymy na całość, widzimy poczciwą "Gelendę" (choć dłuższą o 53 mm i szerszą aż o 121 mm).

Mercedes klasy G 2018

Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes
Mercedes klasy GMercedes

Nowy jest za to sposób wykonania nadwozia - pojawiły się tu wysokowytrzymałe  stopy stali, a także aluminium. Efektem jest większa sztywność konstrukcji (poprawa o 55 %), a także niższa masa własna (nawet o 160 kg).

Od podstaw zaprojektowano wnętrze, które co prawda zachowało proste, pionowe powierzchnie (boczki drzwi, deska rozdzielcza przed pasażerem z rączką do trzymania), ale tunel środkowy jest już poprowadzony znacznie wyżej i umieszczono na nim, znane z innych kontroler - pokrętło i touchpad, służące do obsługi centralnego ekranu. Ekrany zaś są dwa, oba o przekątnej 12,3 cala, co powoli staje się standardem w gamie Mercedesa (podobny zestaw otrzyma nawet kompaktowa klasa A).

Mercedes klasy GMercedes

Fani klasy G z pewnością zauważyli znacznie ciekawszy element wnętrza, który pozostał niezmieniony - trzy charakterystyczne przyciski między nawiewami, które służą do blokady dyferencjałów. Oznacza to, że nowy model ma sprawdzać się w terenie równie dobrze, co poprzednik. A nawet lepiej - przykładowo prześwit zwiększył się do 241 mm (+ 7 mm), auto może jechać po nachyleniu bocznym mającym 35 st. (+ 7 st.), a kąty zejścia i natarcia poprawiły się o 1 st. (odpowiednio 30 st. i 31 st.). Głębokość brodzenia zwiększyła się do 70 cm (+ 10 cm).

Dobra wiadomość jest też taka, że samochód zachował konstrukcję ramową, ale zawieszenie przeszło szereg zmian. Z przodu nie znajdziemy już sztywnego mostu, który zastąpiła konstrukcja wielowahaczowa, natomiast z tyłu sztywna oś pozostała, a poprowadzono ją na czterech wahaczach z każdej strony.

Mercedes klasy GMercedes

Nowa klasa G standardowo wyposażona jest w stały napęd na cztery koła (w proporcjach 40:60), a także w 9-biegową przekładnię automatyczną oraz reduktor. Ten ostatni można aktywować w czasie jazdy z prędkościami do 40 km/h, a dezaktywować przy maksymalnie 70 km/h.

Kolejną nowością, typową dla nowych samochodów, jest możliwość wyboru trybu jazdy. Do dyspozycji mamy Eco, Comfort, Sport, Individual oraz... G-Mode. Ów "tryb G" dostosowuje działanie wszystkich podzespołów oraz elektroniki do jazdy w trudnym terenie.

Nowa klasa G pojawi się na rynku w czerwcu, początkowo tylko w wersji G 500 z 4-litrowym, podwójnie doładowanym silnikiem, rozwijającym 422 KM.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas