McLaren 600LT Spider - kabriolet z "długim ogonem"

Brytyjczycy zaprezentowali piąty już model mający dopisek LT, czyli "Longtail", odnoszący się do wydłużonej tylnej części nadwozia.

McLaren 600LT Spider
McLaren 600LT SpiderMcLaren

Tak jak w przypadku innych modeli McLarena z otwartym nadwoziem, tak i 600LT Spider wyposażony jest w twardy, elektrycznie składany dach. Chociaż zajmuje stosunkowo niedużą powierzchnię, składa się aż z trzech części. Ponieważ pałąki znajdujące się za głowami podróżnych zawsze pozostają na swoim miejscu, auto zachowało sylwetkę zbliżoną do tej z wersji coupe.

McLaren 600LT Spider

McLaren 600LT SpiderMcLaren
McLaren 600LT SpiderMcLaren
McLaren 600LT SpiderMcLaren
McLaren 600LT SpiderMcLaren
McLaren 600LT SpiderMcLaren
McLaren 600LT SpiderMcLaren
McLaren 600LT SpiderMcLaren
McLaren 600LT SpiderMcLaren
McLaren 600LT SpiderMcLaren
McLaren 600LT SpiderMcLaren
McLaren 600LT SpiderMcLaren
McLaren 600LT SpiderMcLaren
McLaren 600LT SpiderMcLaren
McLaren 600LT SpiderMcLaren
McLaren 600LT SpiderMcLaren
McLaren 600LT SpiderMcLaren
McLaren 600LT SpiderMcLaren

McLaren przywiązuje bardzo dużą wagę do... wagi swoich samochodów. W przypadku 600LT Spidera jest on zaledwie o 50 kg cięższy, niż odmiana coupe (na sucho jest to 1297 kg). Dzięki temu ma on zapewniać właściwie niezmienione prowadzenie. W zawieszeniu wykorzystano elementy z kutego aluminium i przeprojektowano amortyzatory. Auto porusza się na wyczynowych oponach Pirelli P-Zero Trofeo R.

Dzięki niewielkiemu przyrostowi masy własnej, udało się zachować niemal niezmienione osiągi. 600-konny silnik V8 3,8 l z dwoma turbinami, rozpędza 600LT Spider do 100 km/h w 2,9 s. Dopiero przyspieszając do 200 km/h pojawia się śladowa różnica - 8,4 s to o 0,2 s gorzej, niż w coupe. Prędkość maksymalna wynosi 324 km/h.

McLaren 600LT SpiderMcLaren
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas