Maserati podzieli los Ferrari i Porsche? Niewykluczone

Maserati wkrótce może podzielić los Porsche czy Ferrari i zyskać niezależność od koncernu Stellantis. Możliwości takiej nie wyklucza dyrektor ds. finansów Stellantisa.

Maserati może stać się oddzielną firmą. Szef ds. finansów koncernu Stellantis nie wyklucza takiej opcji.
Maserati może stać się oddzielną firmą. Szef ds. finansów koncernu Stellantis nie wyklucza takiej opcji.Maseratimateriały prasowe

Maserati może stać się osobną firmą. Ale jest warunek

Dyrektor do spraw finansów koncernu Stellantis - Richard Palmer - stwierdził w rozmowie Automotive News Europe, że Maserati może wkrótce stać się osobną firmą.

Zdaniem Palmera, jeśli włoski producent aut będzie w stanie utrzymać zyski na odpowiednim poziomie w nadchodzących latach, istnieje możliwość, że zostanie wydzielony ze struktur koncernu i osiągnie tym samym niezależność.

W 2021 roku Maserati sprzedało na całym świecie 24 300 samochodów i tym samym zaliczyło wzrost o 41 proc. W efekcie przychody włoskiej marki wzrosły o 47 proc. do ponad 2 mld euro. Zysk operacyjny wyniósł zaś 103 mln euro. W 2020 roku Maserati poniosło 91 mln euro straty.

Maserati elektryfikuje gamę

Za sukces włoskiego producenta odpowiadają przede wszystkim nowe modele - Grecale oraz MC20. Pierwszy z nich to przedstawiciel segmentu SUV, drugi to auto supersportowe.

W niedalekiej przyszłości mamy otrzymać nowe Gran Tourismo, które dostępne będzie w wersji spalinowej i elektrycznej. Ponadto pojawią się elektryczne wersje Grecale, Levante i Quattroporte. Elektryfikacji doczeka się także model MC20.

Pod koniec 2024 roku z oferty zostanie natomiast wycofany model Ghibli, który zdaniem marki nie odpowiada już na potrzeby klientów.

Maserati nie byłaby pierwszą taką firmą

Sytuacja, w której Maserati stanie się osobną firmą, nie będzie precedensem wśród marek segmentu premium. Wcześniej takie sytuacje miały miejsce z innymi markami tego typu - Porsche i Ferrari. Ta pierwsza została wydzielona z koncernu Volkswagen, druga - z FCA (Fiat Chrysler Automobiles), obecnie stanowiącego część koncernu Stellantis.

***

Moto Flesz - odcinek 63. O przyszłości Izery i pierwszych cenach Jeepa z PolskiINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas