Lexus ES po liftingu już w Polsce

emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Lubię to
like
3
Udostępnij

Można już zamawiać zmodernizowanego Lexusa ES. Tak jak dotychczas, auto występuje tylko w jednej wersji - 300h z napędem hybrydowym o mocy 218 KM. Dostępny jest za to pięć wersji wyposażenia, a ceny zaczynają się od 234 500 zł za odmianę Elegance, a kończą na 309 500 zł za topową Omotenashi.

Lexus ES 300h
Lexus ES 300hInformacja prasowa (moto)

Jeśli chodzi o zmiany stylistyczne w zmodernizowanym modelu ES, to nie ma ich zbyt wiele. Frill zmienił się poprzez mniejszą liczbę pionowych żeber oraz elementów w kształcie litery L. Wersja F SPORT zachowała charakterystyczny dla linii F, czarny grill. Wszystkie wersje za to zostały wyposażone w całkiem nowe reflektory.

Modele z lampami jednosoczewkowymi mają teraz węższe, bardziej zwarte obudowy przednich świateł, natomiast reflektory trójstrumieniowe wyposażono w system adaptacyjnych świateł głównych BladeScan - również w zwężonych, ostrzejszych obudowach. Przeniesiono soczewki, a wewnętrzna konstrukcja reflektorów została zmieniona. Zmienił się też kształt świateł do jazdy dziennej - lepiej wyrażają trójwymiarowy układ i zapewniają płynniejsze oświetlenie. Nowy ES może być także wyposażony w światła, które zwiększają pole widzenia kierowcy podczas jazdy we mgle.

Lexus ES 300hInformacja prasowa (moto)

Z kolei we wnętrzu tapicerka jest teraz dostępna w nowych odcieniach z wstawkami, które podkreślają styl ręcznie wykonanego wnętrza. Znajdziemy tu też elementy inkrustacyjne z drzewa orzechowego Sumi Black oraz Dark Brown. Obok odcienia Hazel, wnętrze można zamówić w odcieniu Forest Brown. Wersja F SPORT dzięki biało-czarnej tapicerce Tahara ma bardziej sportowy charakter.

Najważniejszą jednak nowością w kabinie jest nowy 8-calowy lub 12,3-calowy ekran dotykowy. Ekrany te zostały pochylone pod kątem 5 stopni w kierunku kierowcy i przesunięte o 112 mm do przodu, co poprawiło wygodę obsługi, szczególnie podczas korzystania z Android Auto lub Apple CarPlay.

Lexus ES 300h 2021

Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 

Wśród największych technicznych zmian w modelu ES znalazł się układ hamulcowy. Poprawiono kontrolę nad nim poprzez przeprogramowanie całego układu, ograniczono wibracje, a także zmodyfikowano kształt pedału hamulca. Zespół inżynierów wprowadził także poprawki do adaptacyjnego zawieszenia o zmiennej sztywności, które jest dostępne w wersji F SPORT. Nowy siłownik sprawił, że system szybciej reaguje na sytuację, zwłaszcza przy niskich siłach tłumienia. Podobnie jak w przypadku LC oraz we flagowym sedanie LS, system AVS umożliwia regulację na 650 poziomach, a teraz oferuje również rozszerzoną ścieżkę przepływu dla zaworu sterującego przepływem oleju. Nowy system gwarantuje wysoki komfort jazdy, a jednocześnie przyczynił się do poprawy działania układu kierowniczego oraz ogólnej stabilności pojazdu.

Lexus ES 300h 2021 
emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
3
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Lubię to
like
3
Udostępnij
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas
Przejdź na