Jaguar Land Rover zmienia nazwę i przekształca się w nowe marki

Ostatnie lata to okres daleko idącej transformacji w świecie motoryzacji, a jednym z jej objawów, jest pojawianie się nowych marek i submarek, mających lepiej odpowiadać na wymogi dzisiejszego rynku. Taką drogą postanowili podążyć również Brytyjczycy, ogłaszając koniec nazwy Jaguar Land Rover.

Jaguar Land Rover to teraz JLR
Jaguar Land Rover to teraz JLRmateriały prasowe

Koniec Jaguar Land Rover - co go zastąpi?

Zamiast Jaguar Land Rover, firma będzie się nazywała po prostu JLR i stanie się "domem marek", jak stwierdzili to jej włodarze. Całe portfolio koncernu będzie podzielone natomiast na cztery marki - Jaguar, Discovery, Defender oraz Range Rover. Podział wydaje się zupełnie naturalny i właściwie tylko podkreśla już wcześniej istniejący stan faktyczny.

Discovery skupiać się będzie na rodzinnych aspektach swoich aut, zaś Defender pozostanie wierny swoim offroadowym korzeniom. Range Rover to nadal propozycja luksusowa, a jeszcze w tym roku ruszą zamówienia na jego flagowy model w wersji elektrycznej.

Jaguar zapowiada zupełnie nowy model

Jaguar z kolei miał zostać "radykalnie przeprojektowany", jako nowoczesna marka luksusowa. W tej kwestii też można więc powiedzieć, że pozostano na dotychczas wyznaczanym kursie.

Pierwszym modelem, który ma pokazać, jak firma widzi przyszłość Jaguara, jest zapowiedziane "4-drzwiowe GT". Możemy więc spodziewać się dużej limuzyny z nadwoziem w stylu coupe. Ten elektryczny model ma być najmocniejszym w historii Jaguarem i zapewniać zasięg na jednym ładowaniu sięgający 700 km.

Więcej szczegółów mamy poznać jeszcze w tym rok. Zbieranie zamówień rozpocznie się w 2024 roku, a pierwsze dostawy do klientów będą miały miejsce w roku 2025. Jego cena ma zaczynać się od 100 tys. funtów (ok. 520 tys. zł.).

JLR zainwestuje miliardy funtów w ciągu najbliższych lat

Przedstawiciele JLR zdradzili również, że w ciągu kolejnych pięciu lat, zainwestują 15 mld funtów w nowe samochody, technologie autonomiczne, sztuczną inteligencję, cyfrowe technologie oraz wpływ przemysłu na środowisko.

JLR zapowiada też, że brytyjska fabryka Halewood zostanie przekształcona w elektryczny zakład, w której produkowana będzie nowa modularna platforma EMA dla średniej wielkości elektrycznych SUVów.

Z kolei w zakładzie Engine Manufacturing Centre w Wolverhampton, zajmującym się silnikami spalinowymi, ruszy produkcja elektrycznych zespołów napędowych. Zostanie przy tym przemianowana na Electric Propulsion Manufacturing Centre.

***

SCT w Krakowie w sądzie. Najważniejsze nowości salonu w Szanghaju. Moto Flesz odc. 87
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas