Hyundai Azera po zmianach
Hyundai Azera konkuruje w USA z dużymi sedanami popularnych marek, takimi jak Toyota Avalon, Chrysler 300, Ford Taurus, Nissan Maxima i Chevrolet Impala. Właśnie doczekał się modernizacji.
Nowa odsłona Azery (na niektórych rynkach znanej jako Grandeur) zadebiutowała w USA zaledwie dwa lata temu. Model przegrywa jednak w starciu z japońską i amerykańską konkurencją - dla przykładu, w ubiegłym roku znalazł za oceanem około 8 tys. nabywców wobec 70 tys. sprzedanych egzemplarzy Chryslera 300, 66 tys. Fordów Taurusów czy 30 tys. Toyot Avalon.
Aby przyciągnąć klientów do salonów, Hyundai obniżył cenę bazowej wersji Azery o 1250 dolarów, do 31 000 dol. Lista jej wyposażenia obejmuje teraz m.in. 6-calowy, kolorowy ekran systemu multimedialnego, kamerę cofania, monitor martwego pola i 18-calowe obręcze, a droższa odmiana Limited otrzymała nowy panel zegarów z kolorowym wyświetlaczem.
Przednie koła Azery napędza 3,3-litrowy, benzynowy silnik V6 o mocy 297 KM przy 6400 obr./min i 255 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 5200 obr./min. Współpracuje on z 6-biegowym automatem.
msob