Hybrydą na tor!

Na Festiwalu Prędkości w Goodwood Toyota zaprezentowała sportową wersję hybrydowego Priusa. Pojazd ten w unikatowy sposób łączy ekonomikę użytkowania z ponadprzeciętnymi osiągami.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Toyota Prius GT napędzana jest 1.5-litrowym silnikiem, który wspomagany jest energią elektryczną. W efekcie samochód dysponuje mocą 145 KM, a do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 8.7 s!

Prius GT jest na razie samochodem koncepcyjnym i nie ma jeszcze planów wdrożenia go do produkcji. Był jednocześnie pierwszym samochodem hybrydowym, który wziął udział w będącym świętem sportów motorowych Festiwalu Prędkości w Goodwood.

INTERIA.PL

Pod maską pojazdu znajduje się silnik pochodzący z Yarisa T Sport, dzięki czemu moc wzrosła w stosunku do wersji standardowej z 77 do 99 KM.

Poprawiono również system elektryczny, który generuje teraz 550 V, o 50 więcej niż w drogowym Priusie. To umożliwiło instalację silnika elektrycznego o mocy 82 KM, a więc porównywalnej do mocy generowanej przez klasyczny spalinowy silnik o pojemności 1.4l.

W efekcie oba współpracujące ze sobą silniki posiadają moc 145 KM, większą niż np. turbodoładowana jednostka diesla o pojemności 1.5l. Jednocześnie z litra pojemności udało się uzyskać niemal 100 KM, co jest granicą charakterystyczną dla wysilonych silników sportowych.

INTERIA.PL

W Priusie GT zmodyfikowano również zawieszenie, zainstalowano przedni spojler, a w wersji torowej wnętrze pozbawiono zbędnych elementów celem zmniejszenia masy. Zamiast tego zamontowano klatkę bezpieczeństwa. W efekcie Prius GT waży 1120 kg, o 180 kg mniej niż w wersji produkcyjnej.

Toyota twierdzi, że podczas normalnej jazdy Prius GT zużywa dokładnie tyle samo paliwa, co słabsza wersja drogowa.

Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas