Honda zaprezentowała prototyp nowej Acury Integry

Oprac.: Maciej Flis-Flisiński

Honda zaprezentowała nowe wcielenie kultowego modelu Integra. Samochód dołączy do portfolio marki Acura i będzie sprzedawany tylko na rynku amerykańskim.

Prototyp nowej Acury Integry
Prototyp nowej Acury IntegryInformacja prasowa (moto)

Samochód zrywa z dotychczasowym designem, znanym z poprzednich edycji modelu. Z klasycznego, dwudrzwiowego coupe Integra przerodziła się w sportowego liftbacka. Zdecydowanie urosła i "wydoroślała", jednak marka nadal stara się zachować jej młodzieżowy charakter.

Czterodrzwiowe nadwozie zaprezentowanego przedprodukcyjnego prototypu pokryto charakterystycznym żółtym lakierem, znanym z modelu NSX. Samochód z przodu przypomina odrobinę model Accord ósmej generacji. Wąskie reflektory rozszerzają się płynnie od grilla ku błotnikom. Atrapa chłodnicy, w porównaniu do tych stosowanych u innych marek, nie przytłacza i współgra z resztą elementów. Umieszczony u dołu dodatkowy wlot powietrza, łączy się z dwoma mniejszymi po bokach, przechodząc przez całą szerokość zderzaka.

Acura Integra - tym razem z nadwozem liftbackInformacja prasowa (moto)

Z tyłu panuje japońska harmonia. Nie ma tu żadnych udziwnień ani zbytecznych dodatków. Tylne lampy, identycznie jak z przodu, są wąskie i nachodzą na boki samochodu. Zderzak wieńczy dyfuzor z dwoma końcówkami wydechu, umieszczonymi po obu stronach. Co interesujące - ich wnętrze zostało polakierowane w kolorze nadwozia.

Ciekawym smaczkiem są wytłoczenia z nazwą modelu pod prawym przednim reflektorem oraz z tyłu, również pod prawą lampą. Ramki okien, listewka spojlera, felgi oraz górna część lusterek zostały polakierowane na czarno. 19-calowe felgi skrywają zaciski Brembo, wykończone w kolorze nadwozia.

19 calowe felgi Acury Integry Informacja prasowa (moto)

Pod maską umieszczony został silnik 1,5-litrowy, turbodoładowany, czterocylindrowy silnik z systemem VTEC. Producent nie podaje mocy jednostki, możemy się jednak spodziewać 200 KM (taki silnike trafia do amerykańskiego Civica Si). Dobrą informacją dla przyszłych właścicieli, będzie możliwość opcjonalnego wyposażenia samochodu w sześciostopniową skrzynię manualną.

Acura Integra

Prototyp Acury Integry. 
Prototyp Acury Integry. 
Prototyp Acury Integry. 
Prototyp Acury Integry. 
Prototyp Acury Integry. 
Prototyp Acury Integry. 
Prototyp Acury Integry. 
Prototyp Acury Integry. 
Prototyp Acury Integry. 
Prototyp Acury Integry. 

Zapowiedziano, że cena Integry będzie oscylowała w granicach 30 tysięcy dolarów. Jeżeli nic nie zaskoczy producenta w najbliższym czasie, sprzedaż ruszy w pierwszej połowie 2022 roku. Niestety, samochód nie będzie oferowany na rynku europejskim.

Prototyp Acury Integry 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas