Diesle z Lotaryngii
Koncerny PSA Peugeot Citroen i Ford Motor Company kosztem ponad 800 milionów euro opracowały wspólnie dwa nowe silniki diesla z wtryskiem bezpośrednim typu common rail o pojemności 1,6 l i 2,0 l.
Silniki te będą pojawiać się w gamie samochodów obu firm w drugim półroczu 2003 roku. W sumie wyposażać będą 37 wersji pojazdów obu koncernów. Na początku znajdzie się w najnowszym fordzie focusie C-Max .
Silnik 1,6 l nazwany HDi 1.6 l dla pojazdów grupy PSA Peugeot Citroen i Duratorq TDCi 1.6 l dla grupy Ford Motor Company to jednostki o mocach 110 KM (80 kW) i 90 KM (66 kW). Wersja o pojemności 1,6 to jednostka w całości aluminiowa ważąca jedynie 120 kg co z ułatwi montowanie go w małych samochodach.
W systemie spalania wykorzystano najnowsze technologie: system wtrysku common-rail Bosch drugiej generacji, którego ciśnienie maksymalne osiąga 1 600 barów. System ten sprzężony jest z jego techniką wtrysku wielokrotnego pozwalającą uzyskać do 6 wtrysków w cyklu silnika.
Druga jednostka, to silnik rodziny HDi 2 .0 l, która wyposaża od 1998 roku samochody gamy średniej i wyższej grupy PSA Peugeot Citroen. Nowa jego odmiana (w nomenklaturze Forda to Duratorq TDCi 2.0 l) ma moc 136 KM czyli o 25% więcej niż dotychczasowa odmiana. Co najważniejsze zużycie paliwa pozostało na niezmienionmym poziomie. Za to moment obrotowy został zwiększony aż o 36 %.
Oba silniki będą produkowane w fabryce grupy PSA Peugeot Citroen w Tréméry w Lotaryngii.