Coraz więcej osób korzysta z Internetowego Salonu Toyoty

Sercem internetowego salonu jest rozbudowana funkcja wideorozmowy. To dzięki niej, nie ruszając się z domu, możemy ustalić z przedstawicielem wybranego dealera wszystkie interesujące nas szczegóły, poznać wybrany model podczas prezentacji wideo i dokonać zakupu.

article cover
Informacja prasowa (moto)

"Tylko w ciągu ostatnich 3 dni odnotowaliśmy 1370 połączeń na platformie Internetowego Salonu Toyoty. Dane wewnętrzne (m.in. średni czas rozmowy) pokazują, że kontakt z salonami nawiązywały osoby zaciekawione nowym kanałem komunikacji, ale również mające wstępnie sprecyzowane oczekiwania zakupowe. Z dnia na dzień osób korzystających z możliwości wideorozmowy jest coraz więcej. To daje nam satysfakcję z poświęcenia, z jakim pracowaliśmy w ostatnim czasie nad szybkim wdrożeniem pełnej funkcjonalności platformy" - podkreślił Dawid Stawinoga, manager działu rozwoju sieci dealerskiej Toyota Motor Poland.

Internetowy salon umożliwia swobodny kontakt ze sprzedawcą przez dedykowaną platformę i zapoznanie się z wszystkimi dokumentami na udostępnionym pulpicie komputera sprzedawcy. Konsultant pomoże wybrać model oraz konfigurację auta, zaprezentuje każdy detal samochodu stojącego w salonie oraz przeprowadzi całą procedurę zamówienia i sprzedaży, załatwiając wszelkie formalności. Gotowa umowa kupna-sprzedaży zostanie przesłana kurierem, a auto może być dostarczone pod wskazany przez klienta adres. Wszystko to bez konieczności wychodzenia z domu. Do połączenia wystarczą zwykły komputer z kamerą, smartfon lub tablet połączone z internetem.

"Jesteśmy dumni, że dziś w obliczu pandemii możemy zapewnić naszym klientom pełne bezpieczeństwo i komfort zakupu samochodu bez wychodzenia z domu. System internetowego salonu oraz jego kluczowa funkcja wideorozmowy, nad którą pracowaliśmy od kilku miesięcy, pozwalają bardzo realistycznie zaprezentować samochód, przedstawić z bliska wszystkie jego detale np. wzory felg, kolor nadwozia czy wykończenie tapicerki. W ten sposób nasi klienci czują się tak, jakby osobiście odwiedzili wybrany salon, zachowując wymagany dziś dystans"- podkreśla dr Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland. - "Finalizując sprzedaż, udostępniamy potrzebne dokumenty oraz zestawienia wprost z dysku komputera konsultanta Toyoty, uwspólniając zawartość jego pulpitu. Dodatkowo platforma pozwala płynnie przełączać się podczas rozmowy między komputerem a urządzeniami mobilnymi obsługi dealerskiej, co gwarantuje realizm prezentacji, czyniąc całą platformę unikatową i innowacyjną. Rosnąca z dnia na dzień liczba połączeń potwierdza słuszność jej uruchomienia. Internetowy salon staje się w obecnej sytuacji bardzo ważnym kanałem sprzedażowo-zakupowym dla Toyoty i Lexusa" - dodaje Jacek Pawlak.

Aby skorzystać z tej nowej formy odwiedzania salonu i kupna samochodu, wystarczy wejść na stronę Toyoty, kliknąć w baner Internetowego Salonu, a następnie wybrać odpowiadającego nam dilera. W ten sam sposób można też uzyskać informację i kupić jeden z modeli Lexusa. W przygotowaniu jest także wirtualne zapoznanie się z ofertą używanych samochodów oferowanych przez dilerów Toyoty.

Toyota Motor Poland rozpoczęła prace nad tym nowatorskim systemem internetowego salonu już w październiku 2019 roku. Od kilku miesięcy program był testowany w ramach pilotażu przez trzy salony sieci dealerskiej Toyoty. Celem było otworzenie dodatkowego kanału sprzedaży dla dealerów obu marek w Polsce. W obliczu pandemii koronawirusa Toyota zakończyła w połowie marca program testowy, by jak najszybciej udostępnić opcję internetowego salonu wszystkim klientom.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas