Chrom i nowe silniki w astrze
Opel wprowadza pewne zmiany w astrze z roku modelowego 2007. Większość z nich ukryto pod maską.
Największą modyfikacją, która jako pierwsza rzuca się w oczy, jest zmieniony grill, na którym odnajdziemy dużo więcej chromu niż poprzednio.
Z tyłu kombi i wersja pięciodrzwiowa upodobniła się do trzydrzwiowej GTC poprzez zastosowanie tylnych świateł o białych szkłach.
Niewielki zmiany odnajdziemy również we wnętrzu astry, jednak to co najważniejsze ukryto pod maską.
Przede wszystkim z oferty wycofano dwulitrowy benzynowy silnik turbo o mocy 170 KM zastępując go jednostką o mniejszej pojemności, ale mocniejszą. Dzięki turbinie, znany m.in. z merivy OPC silnik o pojemności 1.6 l dysponuje bowiem mocą 180 KM.
Mimo większej mocy,a co za tym idzie lepszych osiągów, średnie zużycie paliwa tego silnika ma wynosić tylko 7, 7 l/100 km, czyli o 13 procent mniej od jednostki dwulitrowej.
Ponadto silnik 1.6 Twinport o mocy 105 KM zastąpiono jednostką 1.6 Ecotec o 10 KM mocniejszą.
Na razie w ofercie utrzymano natomiast diesle o pojemności 1.9 l i mocach 100 i 120 KM. Dopiero wiosną przyszłego roku silniki te zastaną zastąpione przez jednostki 1.7 CDTI o mocach 110 i 125 KM.