Chcesz oszczędzić na eksploatacji samochodu? Kup hybrydę!

Niskie koszty eksploatacji są często podkreślaną zaletą samochodów hybrydowych. Opłacalność tą potwierdzają najnowsze wyniki badań firmy Tec-RMI, przeprowadzone na zamówienie niemieckiego magazynu flotowego BFP Fuhrpark.

Jak wynika z badań Tec-RMI, niezależnego ośrodka analiz przemysłu motoryzacyjnego, samochody hybrydowe Toyoty pozwalają w okresie 3 lat eksploatacji zaoszczędzić użytkownikowi do 1000 euro na samych przeglądach serwisowych. Badanie zostało wykonane na zlecenie magazynu flotowego BFP Fuhrpark. Do analizy zostały wybrane modele hybrydowe i hybrydowe plug-in różnych producentów. Za okres eksploatacji przyjęto 36 miesięcy i przebieg 120 tys. km.

Jedynymi samochodami w zestawieniu, generującymi oszczędności dla użytkownika, w porównaniu do innych rodzajów napędu, okazały się Toyota Auris Hybrid i Lexus IS 300h. Auris Hybrid pozwoli zaoszczędzić 300 euro względem wersji z napędem Diesla i 160 euro względem napędu benzynowego. W przypadku Lexusa IS 300h oszczędności te wyniosły 1000 euro.

Reklama

Wartości te potwierdzają efektywność napędu hybrydowego Toyoty i jego pozytywny wpływ na elementy eksploatacyjne samochodu. Składają się na nie:

- system odzyskiwania energii z hamowania, dzięki któremu zużycie klocków hamulcowych jest wyraźnie niższe, niż w przypadku konwencjonalnego napędu (wymiana eksploatacyjna klocków co ok. 100 tys. km);

- ogumienie, zużywające się wolniej, niż w przypadku innych samochodów;

- układ wydechowy mający o 5 lat dłuższą trwałość, niż w przypadku konwencjonalnych napędów;

- trwałość świateł LED na poziomie 20 lat

- brak tradycyjnego alternatora, rozrusznika, sprzęgła oraz wielu pasków napędowych znanych z napędów konwencjonalnych.

W ciągu ostatnich 4 lat sprzedaż samochodów hybrydowych do klientów instytucjonalnych w Europie wzrosła dwukrotnie, z 20 tys. sztuk w 2011 roku do 40 tys. sztuk w 2014 roku. W zeszłym roku klienci w Europie kupili łącznie 178 tys. samochodów hybrydowych Toyoty i Lexusa.

Dowiedz się więcej na temat: Toyota | Lexus | samochód hybrydowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy