BMW X5 i X6 z dieslem i mikrohybrydą

Gama silnikowa dużych SUVów BMW została właśnie rozszerzona o mocną, wysokoprężną wersję z mikrohybrydowym układem, mającym za zadanie obniżać zużycie paliwa.

BMW X5 40d
BMW X5 40dInformacja prasowa (moto)

Modele X5 i X6 dostępne są teraz w wersji 40d, która generuje 340 KM oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W porównaniu do innych modeli, w których występuje ta odmiana 3-litrowiego diesla, moc wzrosła o 20 KM, podobnie jak moment obrotowy.

Największa nowość to oczywiście układ mikrohybrydowy, składający się z 48-voltowej instalacji elektrycznej, niewielkiej baterii oraz rozrusznika zintegrowanego z alternatorem, który generuje dodatkowe 11 KM. Tak jak w innych tego typu systemach, ma on usprawniać działanie systemu start/stop, pozwalać na "żeglowanie" z wyłączonym silnikiem, a także dawać chwilowy zastrzyk mocy, zmniejszający efekt dziury turbinowej.

BMW deklaruje, że średnie zużycie paliwa X5 40d wynosi 6,2-5,8 l/100 km, a X6 40d 6,4-5,9 l/100 km (zależnie od wyposażenia). W obu przypadkach przyspieszenie do 100 km/h trwa 5,5 s. Za model X5 z tym silnikiem trzeba zapłacić 347 400 zł, natomiast X6 wyceniono na 376 100 zł. Odmiana 40d wypełnia lukę pomiędzy bazowym 30d (265 KM), a poczwórnie doładowanym M50d (400 KM).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas