BMW Neue Klasse to zapowiedź rewolucji. Koniec z karykaturalnymi "nerkami"

BMW Neue Klasse to zapowiedź tego, jak będą wyglądać przyszłe samochody niemieckiego producenta. Samochód śmiało można określić prawdziwą rewolucją.

BMW Neue Klasse na IAA Mobility 2023
BMW Neue Klasse na IAA Mobility 2023Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

BMW Neue Klasse zaprezentowano na rozpoczynającym się salonie w Monachium. Auto może się wydawać znajome, stylistycznie jest niemal identyczne, jak BMW i Vision Dee, które pokazano w styczniu 2023 roku na salonie elektroniki Consumer Electronics Show w Las Vegas.

Neue Klasse pozbawiono pstrokatych zielonych naklejek, które miał i Vision Dee i zielonych kół, ale generalnie jest to ten sam samochód. Co jednak najciekawsze, BMW twierdzi, że Neuse Klasse to zapowiedź wyglądu nadchodzących modeli (na początek - serii 3), co oznacza całkowite zerwanie z dotychczasową stylistyką.

BMW Neue Klasse jak klasyczne BMW E21

Fani BMW z pewnością dostrzegą, że w ogólnym zarysie Neuse Klasse nawiązuje do BMW typoszeregu E21, czyli pierwszego BMW serii 3. Szczególnie widać to, gdy spojrzymy na auto z profilu. Z przodu pojawił się "nos rekina", czyli pas przedni o ujemnym kącie pochylenia. Do E21 ewidentnie nawiązują również duże szyby boczne, co jest zerwaniem z ogólnie przyjętą z motoryzacji (nie tylko u BMW) modą oraz charakterystyczny słupek C.

BMW Neue Klasse

BMW Neue Klassemateriały prasowe
BMW Neue Klassemateriały prasowe
BMW Neue Klassemateriały prasowe
BMW Neue Klassemateriały prasowe
BMW Neue Klassemateriały prasowe
BMW Neue Klassemateriały prasowe
BMW Neue Klassemateriały prasowe

Krytycy przerośniętych "nerek", które w najnowszych modelach BMW przyjęły wręcz karykaturalną formę, również powinni być zadowoleni - w BMW Neue Klasse nie ma po nich śladu - "nerki" są teraz nie pionowe, ale szerokie, spłaszczone, rozciągające się na całą szerokość nadwozia i obejmują światła.

BMW Neuse Klasse to zapowiedź nowej serii 3

W efekcie samochód wygląda spójnie i ładnie, na pewno nie wzbudzając kontrowersji. Co jednak najważniejsze, BMW zapewnia, że pokazany w Monachium pojazd jest zbliżony do wersji produkcyjnej serii 3 nowej generacji, która ma zadebiutować w 2025 roku. To oznacza całkowite zerwanie z dotychczas stosowanym językiem stylistycznym.

BMW Neue Klasse na IAA Mobility 2023Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Rewolucyjne wnętrze. Koniec z fizycznymi przełącznikami

Wnętrze BMW Neue Klasse jest całkowicie futurystyczne i ascetyczne. Na pierwszy rzut oka nie widać w nim żadnych fizycznych przycisków, m.in nie znajdziemy w nim pokrętła iDrive. Cała komunikacja z samochodem ma odbywać się za pomocą centralnego ekranu dotykowego oraz głosowo.

Kierowca nie ma przed sobą nawet ekranu cyfrowych zegarów, który został zastąpiony przeziernym wyświetlaczem HUD oraz umieszczonym na podszybiu i ciągnącym się przez całą szerokość przedniej szyby wyświetlaczem Panoramic Vision. Rozwiązanie to stanowi całkowitą nowość, a BMW chce stosować je w samochodach seryjnych.

BMW Neue Klassemateriały prasowe

Całkowicie nowa platforma dla samochodów elektrycznych

Nowy wygląd BMW Neue Klasse to nie wszystko. Samochód oparto na całkowicie nowej platformie dla samochodów elektrycznych, która - wg zapewnień BMW - jest "największą inwestycją w historii firmy".

Platforma umożliwi stosowanie napędu elektrycznego BMW eDrive szóstej generacji, który ma zwiększyć wydajność o 25 proc, w stosunku do obecnie stosowanych rozwiązań. Ponadto zasięg i szybkość ładowania mają wzrosnąć nawet o 30 proc. Nowością w tym napędzie mają być m.in. nowe cylindryczne akumulatory o większej gęstości energii.

Pierwsze modele, które zostaną zbudowane na bazie nowej platformy to wspomniana już seria 3 nowej generacji, a także podobnych rozmiarów SUV. Samochody będą produkowane w nowej fabryce BMW w węgierskim Debreycznie, a od 2026 roku - w  Monachium i Chinach. W 2027 roku produkcja zostanie uruchomiona w Meksyku.

Barcice. Zderzenie samochodu z pociągiem. Jest ofiara śmiertelnaPolsat NewsPolsat News
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas