Bardzo dobry rok Volvo. Również w Polsce

Ponad 9 tys. sprzedanych w Polsce samochodów i 570 tys. na całym świecie oraz rekordowy, wyższy o 30 proc. zysk - to wyniki Volvo za 2017 rok. W najbliższych miesiącach motoryzacyjny koncern zamierza kontynuować ofensywę modelową i wprowadzić na rynek kilka nowości. Marka prognozuje, że dobra passa w gospodarce będzie się dalej przekładać na branżę motoryzacyjną i stawia coraz bardziej na modele elektryczne oraz hybrydowe.

Jeden z nowych modeli Volvo to XC40
Jeden z nowych modeli Volvo to XC40INTERIA.PL

- Wyniki pozytywnie nas zaskoczyły, bo planowaliśmy sprzedaż na trochę mniejszym poziomie. W Polsce segment samochodów premium, w którym jesteśmy obecni, rozwinął się znacznie szybciej, niż przewidywaliśmy. Również sprzedaż globalna przekroczyła nasze oczekiwania. Wyprodukowaliśmy w naszych fabrykach więcej samochodów, które sprzedaliśmy z dużym zyskiem. To był dobry rok - podsumowuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Arkadiusz Nowiński, prezes zarządu Volvo Car Poland.

W ubiegłym roku motoryzacyjny koncern sprzedał w Polsce łącznie ponad 9 tys. aut, z kolei sprzedaż na globalnym rynku przekroczyła 570 tys. samochodów. Volvo wypracowało też rekordowy zysk w wysokości 14 mld koron szwedzkich - czyli o 30 proc. więcej w stosunku do poprzedniego roku.

Prezes Volvo Car Poland ocenia, że dobre wyniki to zasługa wprowadzenia na rynek nowych modeli: poczynając od X90 przez S90, V90 i kończąc na Volvo XC40. W ubiegłym roku marka wprowadziła na rynek również nowe Volvo XC60, które w Polsce jest liderem całego segmentu premium nieprzerwanie od 2009 roku.

- Wymieniliśmy prawie całą gamę modeli - to są samochody, które podobają się klientom zarówno w Polsce, jak i na świecie. Ludzie chcą jeździć samochodami bezpiecznymi, o szwedzkim designie, wyposażonymi w najnowocześniejszą technologię. Wydaje się, że to jest główna przyczyna wzrostów naszej sprzedaży - ocenia Arkadiusz Nowiński.

Volvo XC60 to samochód, który również w 2017 r. był najpopularniejszy w całej gamie modelowej - zarówno jego klasyczna wersja, jak i nowy, ubiegłoroczny model. Marka spodziewa się, że w kolejnych miesiącach ten trend się utrzyma. Plany na ten rok zakładają również wprowadzenie na rynek kolejnych nowości produktowych.

- W tym roku zamierzamy wprowadzić nowe Volvo XC40, nowe kombi V60, odmianę sedan S60 i wreszcie odmianę terenowego modelu kombi Volvo V60 Cross Country. Dostrzegamy rosnące zainteresowanie SUV-ami i crossoverami, więc myślę, że nowe Volvo XC40 będzie się cieszyć dużym zainteresowaniem, podobnie jak nasz największy SUV - XC90 -ocenia Mariusz Nycz, dyrektor marketingu w Volvo Car Poland.

Marka zakłada, że w polski rynek nadal będzie rósł w tempie sięgającym 5-8 proc. w skali roku.

- Oczekujemy, że gospodarka w Polsce będzie rosła nadal, społeczeństwo będzie się bogacić. W związku z tym sprzedaż samochodów - a szczególnie naszego segmentu premium - będzie rosnąć, więc planujemy kolejny rekord - mówi Arkadiusz Nowiński.

Nieco szybszy wzrost zanotuje kluczowy dla Volvo segment premium i ze względu na coraz większe w ostatnich miesiącach zainteresowanie wzrośnie również sprzedaż modeli hybrydowych.

- Pod koniec tego roku będziemy mieli dostępnych aż sześć wersji naszych modeli hybrydowych - zapowiada Mariusz Nycz.

Prezes Volvo Hakan Samuelsson oświadczył niedawno, że od 2019 roku każdy nowy model marki debiutujący na rynku będzie samochodem elektrycznym lub hybrydowym. Koncern poważnie rozważa przejście z silników diesla na silniki elektryczne, hybrydy i silniki benzynowe. Jak podkreśla PR manager marki Stanisław Dojs, w Polsce Volvo było pierwszym producentem, który zareagował na zmniejszenie akcyzy dla samochodów elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka.

- Już obniżyliśmy cenę Volvo XC60 w wersji T8 Twin Engine. To jest upust rzędu 7,5 tys. zł plus dodatkowe wyposażenie na ponad 5 tys. zł w postaci systemu Volvo On Call. Ta zmiana obejmie nasze pozostałe hybrydy. Chcemy, by były one bardziej dostępne - zapowiada Stanisław Dojs. - Również samochody benzynowe, które będziemy wprowadzać - modele o mniejszych pojemnościach, mniejszych mocach, ale też i niższych cenach - będą tak pozycjonowane cenowo, aby stały się bardziej dostępne i aby nasi klienci mogli sobie na nie łatwo pozwolić.

Newseria Biznes
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas