Audi e-tron Sportback - stylowy "elektryk"

Pierwszy elektryczny model Audi doczekał się właśnie nowej, bardziej stylowej wersji nadwoziowej.

Nadwozie Audi e-tron Sportback mierzy 4901 mm długości, 1935 mm szerokości i 1616 mm wysokości. Wymiary są więc identyczne, jak w przypadku klasycznej wersji. Bez zmian pozostał również - mierzący 2928 mm - rozstaw osi. Samochód może się jednak pochwalić zdecydowanie "ostrzejszą" linią tylnej części nadwozia. Począwszy od słupka B dach szybko opada ku tyłowi, płynnie przechodząc w zwieńczoną niewielkim spojlerem tylną klapę.

Obniżenie linii dachu poskutkowało zmniejszeniem przestrzeni w kabinie. W stosunku do zwykłego e-trona pasażerowie tylnej kanapy mają tu o 2 cm mniej przestrzeni na głowę. Konstruktorom należą się jednak spore gratulacje za aerodynamikę. Potężne auto ma bardzo niski współczynnik oporu powietrza - 0,25. Bagażnik ma pojemność 615 l wliczając w to przedni "schowek" (pod maską) liczący 60 l. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa powiększa się do 1655 l.

Reklama

Samochód otrzymał nową generację reflektorów głównych LED Matrix. Klienci mają do wyboru 13 kolorów nadwozia. Unikatowym dla odmiany Sportback jest nowy metalizowany kolor "plasma blue". Nie zabrakło też odmiany S line. Poznamy ją m.in. po inaczej stylizowanych zderzakach, 20-calowych obręczach kół (standardowo 19 cali, opcjonalnie nawet 22) czy dodatkowym ospoilerowaniu. W przeciwieństwie do podstawowych modeli, w wersji S line poszerzenia błotników czy listwy boczne są lakierowane.

Samochód oferowany będzie w dwóch wersjach napędowych różniących się pojemnością akumulatorów i osiągami. Słabsza - 50 quattro - ma baterie o pojemności 71 kWh. W połączeniu z układem napędowym generującym 313 KM i 540 Nm daje to sprint do 100 km/h w 6,8 s i prędkość maksymalną 190 km/h. Zasięg określono na 347 km.

Topowa odmiana - Audi e-tron Sportback 55 quattro - może pochwalić się bateriami o pojemności 95 kWh. Układ napędowy osiąga moc 360 KM i maksymalny moment obrotowy 561 Nm. Pozwala to osiągnąć 100 km/h w 6,6 s od startu i rozpędzić się do prędkości maksymalnej 200 km/h. Wybierając tryb "sport" kierowca może jednak chwilowo przeciążyć silniki elektryczne, które - przez maksymalnie 8 sekund - generować mogą aż 407 KM i 664 Nm. W efekcie sprint do 100 km/h trwa wówczas 5,7 s. Zasięg maksymalny, mierzony według normy WLTP, to 446 km.

Co ciekawe obie odmiany różnią się też rodzajem obsługiwanych ładowarek. Mocniejsza może być traktowana urządzeniem o mocy 150 kW. Słabsza - 120 kW. Korzystając z szybkich ładowarek przy trasach szybkiego ruchu wersję Sportback 55 quattro doładować można do 80 proc. pojemności akumulatorów w zaledwie 30 minut.

Audi e-tron Sportback zadebiutuje w europejskich salonach wiosną przyszłego roku. Ceny na niemieckim rynku rozpoczynają się od 71 350 euro.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy