AMG na dwóch kołach
AMG wraz z niemieckim producentem rowerów Rotwild wypuściło ekskluzywny model R.X45 AMG. Nazwa i malowanie nawiązują do samochodu A 45 AMG Edition 1.

Rower w nomenklaturze Rotwilda należy do kategorii All Mountain (modele przeznaczone do ostrej jazdy w górach, z uwzględnieniem sporej ilości agresywnie pokonywanych zjazdów), ale biorąc pod uwagę 150-milimetrowy skok jego zawieszenia R.X45 AMG jest raczej przedstawicielem rowerów klasy powszechnie nazywanej Trail (bardzo wszechstronne rowery górskie z podwójną amortyzacją do jazdy po trudnych technicznie szlakach). U Rotwilda typowe modele All Mountain ze skokiem zawieszenia 180 mm nazywają się Enduro.
R.X45 AMG jest zbudowany na karbonowej ramie (dostępne rozmiary: S - 430 mm, M - 470 , L - 510 mm). W zawieszeniu wykorzystano produkty z najwyższej serii renomowanego amerykańskiego Foxa. Z tyłu zastosowano tłumik Float CTD BV Factory Kashima, a z przodu amortyzator 32 Float 150 FIT CTD Factory Kashima. Za napęd i hamowanie roweru odpowiada kompletna, najwyższa grupa Shimano - XTR. Pozostałe komponenty także są z najwyższej półki. Pochodzą z uznanej firmy Crankbrothers, która przywiązuje ogromną wagę nie tylko do jakości wykonania, ale też designu. Sztyca podsiodłowa i kierownica to karbonowe modele z serii Cobalt 11, a wspornik kierownicy - aluminiowy Iodine. 26-calowe kompletne koła z aluminiowymi obręczami i 24 szprychami to Iodine 3. Za dobrą trakcję odpowiadają opony o rozmiarze 26x2.4 (Continental X-King Racesport). Kolarz jedzie na siodełku słynnej włoskiej firmy Fizik (model Tundra Carbon).
Rower R.X45 AMG
Rower R.X45 AMG (czytaj artykuł: AMG na dwóch kołach)







Rotwild R.X45 AMG kosztuje 6 990 euro (ok. 30 tys. zł). Jest zatem droższy o 191 euro od minimalnie różniącego się specyfikacją (m.in. koła DT Swiss zamiast Crankbrothers) seryjnego modelu R.X2 FS.
Adam Szczepaniak