350-konne Volvo V40 - konkurencja dla S3 i A 45 AMG
Na bazie seryjnego Volvo V40 T5 niemiecki tuner HEICO SPORTIV zbudował prototypową wersję HPC z silnikiem podkręconym do 350 KM.

Nadwozie V40 ekipa z HEICO SPORTIV pozostawiła niemal nietknięte - sportowy charakter wersji HPC zdradza tylko jaskrawozielony lakier, z którym kontrastują czarne pasy, subtelne dokładki oraz 19-calowe obręcze z niskoprofilowymi oponami 235/35. Za nimi kryją się wzmocnione hamulce z 370-milimetrowymi tarczami i 6-tłoczkowymi zaciskami. Dodatkowo, po wymianie sprężyn na sztywniejsze Volvo zbliżyło się do asfaltu o 30 mm.
W kabinie pojawiły się kubełkowe fotele Recaro i mięsista, podcięta z dołu kierownica z zielonym przeszyciem na godzinie 12. Ten sam kolor mają szwy biegnące przez mieszek dźwigni zmiany oraz hamulca ręcznego. Na deser - aluminiowe nakładki na pedały oraz elementy wykończenia pokryte lśniącym, czarnym lakierem.
Sercem V40 T5 HPC jest 2,5-litrowa, turbodoładowana, rzędowa "piątka" - seryjnie o mocy 254 KM i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Po wymianie turbosprężarki, układu wydechowego i dolotowego parametry te wzrosły, odpowiednio, do 320 KM oraz 510 Nm. Za naciśnięciem przycisku kierowca może jednak dodatkowo aktywować specjalny system wtrysku wodno-etanolowego. Wówczas silnik generuje moc 350 KM, a kompakt Volvo przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,6 s i kończy się rozpędzać po osiągnięciu prędkości 265 km/h.
Siła napędowa płynie do kół obu osi za pośrednictwem sprzęgła typu Haldex i 6-stopniowej skrzyni automatycznej.
Volvo V40 T5 HPC po tuningu HEICO SPORTIV
Volvo V40 T5 HPC po tuningu HEICO SPORTIV









Na razie V40 T5 HPC pozostaje jedynie prototypem. Gdyby trafiło do oferty, mogłoby konkurować z 300-konnym Audi S3, 360-konnym Mercedesem A 45 AMG oraz 320-konnym BMW M135i.
msob