20 tysięcy maserati
Maserati ma się coraz lepiej. Włoska firma wyprodukowała właśnie dwudziestotysięczny samochód, licząc od utworzenia grupy Ferrari-Maserati w 1997 roku.
Jest to szare quattroporte przeznaczone na rynek amerykański. Tam właśnie trafia niemal co trzeci samochód wyprodukowany przez Maserati.
W zeszłym roku na całym świecie nabywców znalazło 4600 samochodów z trójzębem na masce, czyli o 60 procent więcej niż rok wcześniej. Pierwsze miesiące tego roku wskazują na utrzymanie się tendencji wzrostowej.
Liderem marki jest quattroporte. W ciągu roku sprzedaż tego modelu w Ameryce Północnej wzrosła o 122 procent, w Japonii - o 147 procent, a w Azji i Ameryce Południowej - około 180 procent.
Sprzedaż quattroporte wspierana jest przez model gransport. Ponadto firma w limitowanych seriach wypuściła MC12 (wyprodukowano 50 sztuk tego superbolidu) oraz rocznicowego (90 lat od założenia firmy) spydera (180 sztuk).
Sieć sprzedany istnieje już w 56 krajach, włączając w to np. Węgry, Rosję i Chiny. W Polsce włoska marka jest nieobecna.