169 260 km mniej na liczniku Volvo - policja wyjaśnia sprawę

Karol Biela

Oprac.: Karol Biela

Inspektorzy ITD z oddziału w Opatowie zatrzymali ciężarowe Volvo, którego licznik główny wskazywał o 169 260 km mniej wynikało to z danych zawartych w systemie CEPiK. Teraz sprawę wyjaśnia świętokrzyska policja.

W zatrzymanym do kontroli Volvo "Krokodyle" stwierdzili, że dane zapisane w CEPiK znacznie różnią się od wskazań licznika głównego
W zatrzymanym do kontroli Volvo "Krokodyle" stwierdzili, że dane zapisane w CEPiK znacznie różnią się od wskazań licznika głównegoITDInformacja prasowa (moto)

W poniedziałek 28 lutego na drodze krajowej nr 9 w miejscowości Włostów świętokrzyscy inspektorzy ITD zatrzymali 40-tonowy zespół pojazdów należący do polskiego przewoźnika.

W trakcie kontroli "Krokodyle" zauważyli, że licznik główny ciągnika siodłowego wskazuje przebieg 1 071 778 km, natomiast w bazie CEPiK na początku września wpisano, że Volvo przejechało już 1 241 038 km.

W związku z tym na miejsce wezwano policjantów z pobliskiego Opatowa. Jak informuje mł. asp. Katarzyna Czesna-Wójcik, rzeczniczka opatowskiej komendy, funkcjonariusze sprawdzają teraz, czy w tym przypadku nie doszło do pomyłki przy ostatnim wpisywaniu przebiegu pojazdu do rejestru CEPiK. Warto przy okazji przypomnieć, że taki dostęp do Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców mają wyłącznie uprawnione osoby, w tym diagnosta ze stacji kontroli pojazdów czy policjant lub inspektor transportu drogowego przeprowadzający kontrolę drogową.

Zatrzymany dowód rejestracyjny za stłuczony klosz w tylnej lampie

W międzyczasie "Krokodyle" po analizie danych z cyfrowego tachografu i porównaniu ich z informacjami zapisanymi na karcie kierowcy stwierdzili, że prowadzący Volvo przekraczał maksymalny czas pracy.

W zatrzymanym we Włostowie Volvo FH 500 brakowało na liczniku 169 260 km. Teraz sprawę wyjaśniają policjanciITDInformacja prasowa (moto)

Ostatecznie kontrola zakończyła się nałożeniem mandatów karnych na kierowcę ciężarówki a do tego inspektorzy ITD wszczęli postępowanie administracyjnego w stosunku do przewoźnika.

Ponadto uszkodzony klosz prawej tylnej lampy zespolonej w ciągniku zakwalifikowano jako poważną usterkę, w wyniku czego zatrzymano za pokwitowaniem dowód rejestracyjny pojazdu.

***

Odcinek 2: Safety Lab. Bezpieczeństwo ma pierwszeństwo [skrót programu]PolsatPolsat
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas