Najszybsze samochody, legendarni kierowcy

W angielskim Goodwood odbyła się kolejna edycja Festiwalu Prędkości.

Goodwood Festival of Speed
Goodwood Festival of SpeedInformacja prasowa (moto)

Impreza po raz kolejny cieszyła się olbrzymim zainteresowaniem publiczności, która w akcji mogła zobaczyć najlepsze i legendarne samochody, za sterami których usiedli najlepsi kierowcy.

Jak zawsze jazdy odbywały się nie na torze Goodwood, lecz na krętej dojazdowej drodze prowadzącej do siedziby właściciela posiadłości Goodwood, lorda Charles Marcha.

Około 150 tysięcy kibiców, którzy gościli na trzydniowej imprezie, miało okazję zobaczyć w akcji największe sławy sportów motorowych. Zaprezentowali się m.in. byli i obecni kierowcy F1 (wśród nich niekwestionowaną gwiazdą był niewątpliwie mistrz świata Sebastian Vettel, a także reprezentanci McLarena Jenson Button i Lewis Hamilton) oraz rajdowi.

Park maszyn mógł zachwycić każdego fana motoryzacji. W Goodwood kibice mieli pełen przegląd pojazdów, które święciły tryumfy w sportach motorowych na przestrzeni ostatniego półwiecza.

Informacja prasowa (moto)

Samochody prezentowane na Goodwood Festival of Speed 2012

Samochody na start... 
AC 378 GT 
Chromowane BMW M3 (bullet) 
AC 378 GT 
AC Cobra 427 Comp z 1964 roku 
Alfa Romeo 8C Spider 
Alfa Romeo 8C Spider 
Alfa Romeo Tipo 33 TT3 z 1972 roku 
Altran AEDC 
Arash AF-10 LM 
Aston Martin V12 Zagato 
Aston Martin V12 Zagato 
Aston Martin Vanquish 
Aston Martin Vanquish 
Aston Martin Vanquish 
Aston Martin Vantage GTE 
Audi R18 e-tron quattro 
Audi Sport Quattro S1 
BAC Mono 
Bentley 4.5-litre Blower z 1929 roku 
Bentley Continental GT Speed 
Bentley Continental GT V8 
BMW 635 CSI 
BMW M6 Coupe 
Bugatti Veyron 
Chevrolet Silverado pick-up 
Chevron GR8 GT3 
DS3 WRC 
de Macross Epique GT1 
Ducati 1199 Panigale 
Ferrari 250 GT SWB 
errari 250 GT SWB/C z 1961 roku 
Ferrari 250 GTO Tour de France 
Ferrari 250 GTO 
 
Ferrari 458 Spider 
Przejeżdżą Ferrari F60 Forumla 1 
Autobus teamu Ferrari i... fiat 500 
Ford Mustang 
Ford Mustang GT500 
Ford Sierra RS500 
Przed startem... 
 
Wyścigowe audi sprzed lat... 
Wiesz co to przemyka? 
GTA Spano 
Infiniti 
Infiniti Emerg-E 
Infiniti Emerg-E 
initi Emerg-E 
Irving Vincent 1300 
Jeszcze w kamuflażu Jaguar F-Type 
Jeszcze w kamuflażu Jaguar F-Type 
Jaguar XJS TWR 
Lancia Stratos 
Lancia Stratos 
Lexus LFA Gazoo 
Maserati GranCabrio Sport 
McLaren MP4-12C GT3 
Mercedes W194 z 1952 roku 
Mercedes W194 z 1952 roku 
Morgan Plus 8 
Nissan LEAF NISMO RC 
Opel Manta 400 Stars & Stripes 
Pagani Huayra 
orsche 911 Carrera S 
QT Wildcat 
Ferrari 250 MM 
Renault Alpine A110-50 
Renault Clio RS w kamuflażu 
Renault Clio RS w kamuflażu 
Skoda Fabia S2000 
Toyota GT86 
Vauxhall Magnum DTV 
Vauxhall Magnum DTV 

Pojawiły się legendarne samochody rajdowe (lancia stratos i delta, peugeot 205 T16, renault A110, audi quattro), a także współczesne (m.in. Citroena i Skody), bolidy Formuły 1 (współczesne zespołów McLaren, Ferrari, Red Bull, Lotus) oraz historyczne z lat 50, 60 i 70-tych), uczestnicy rajdów Paryż - Dakar, wyścigu 24h Le Mans (również pochodzące z lat 50-tych bentleye i alfy romeo), a także amerykańskich serii wyścigowych NASCAR i Indycar. Nie zabrakło również motocyklistów.

Informacja prasowa (moto)

Festiwal w Goodwood zgromadził jednak nie tylko sportowe pojazdy. Publiczność mogła również podziwiać supersamochody znane najczęściej tylko ze zdjęć. Wystarczy wymienić niedużą tylko część parku maszynowego: maserati MC12, ford GT, aston martin V8 vantage, BMW M6, ferrari FF i california, betley continental GT, bugatti veyron, jeszcze zakamuflowany jaguar f-type, również zamaskowane nowe renault clio, po raz pierwszy na drodze pojawił się nowy aston martin vanquish...

Dla porządku odnotujmy, że najlepszy czas przejazdu odcinka testowego wynoszący 46.46 s, uzyskał były kierowca BTCC Anthony Reid, który prowadził Chevrona GT3. Szkot uzyskał maksymalną prędkość 211 km/h. Natomiast najszybszym autem okazał się jaguar XJR8/9 Justina Law, któremu zmierzono prędkość 228 km/h.

Czasy nie były jednak najważniejsze.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas