Lubisz "wagę ciężką"?
W ostatnim czasie zasypujemy was informacjami związanymi ze zbliżającym się salonem motoryzacyjnym w Paryżu.
Ponieważ jest to jedna z najważniejszych imprez tego typu, niemal każdego dnia producenci dzielą się z nami nowymi ciekawostkami, które mają rozbudzić zainteresowanie marką przed zbliżającą się paryską fetą.
Zanim jednak hale Mondial de l'automobile otworzą się dla dziennikarzy i zwiedzających z całego świata, czeka nas jeszcze jedna branżowa impreza, o której mało kto wspomina.
Już 23 września, w Hanowerze rozpoczną się największe na świecie targi pojazdów użytkowych. To nie tylko obowiązkowy punkt w kalendarzu większości liczących się producentów autobusów, ciężarówek, naczep i zabudów, ale również prawdziwa gratka dla miłośników samochodowej "wagi ciężkiej".
Targi w Hanowerze są niezwykle istotnym wydarzeniem dla branży, która w wyniku kryzysu poniosła olbrzymie straty. Echa zapaści mocno odczuli nie tylko przewoźnicy ale i wytwórcy sprzętu. Po latach "prosperity" i bicia kolejnych rekordów sprzedaży miniony rok był wręcz dramatyczny. Głośne bankructwa przewoźników - np. Rico - sprawiły, że firmy z większą ostrożnością podchodziły do rozwoju swoich flot, zainteresowanie nowymi ciągnikami siodłowymi i autobusami na większości rynków zmalało aż o połowę.
Dla przykładu w 2009 roku firma Daimler Trucks sprzedała 259 328 pojazdów użytkowych, czyli o 45 proc. mniej niż przed rokiem. Jeszcze gorzej wygląda sytuacja w Polsce. Firma MAN, która jest liderem polskiego rynku (mając w nim ponad 20 proc. udziałów) zanotowała spadek sprzedaży wynoszący aż 60 proc! Wiele wskazuje na to, że w tym roku sytuacja ulegnie poprawie, ale o prawdziwym renesansie nie ma co marzyć.
W tym roku w Hanowerze zaprezentuje się dziewięciu producentów z Polski, w tym bolechowski producent autobusów Solaris. Jednym z ciekawszych pojazdów prezentowanych na wystawie będzie koncepcyjny ciągnik siodłowy MAN concept S, w którym główny nacisk położono na zoptymalizowanie współczynnika oporu powietrza. Dzięki nowemu kształtowi kabiny pojazd zużywać ma aż o 25% mniej paliwa niż ciągniki obecnej generacji.
Targi w Hanowerze rozpoczną się 23 września i trwać będą przez tydzień. W dni powszednie bilet wstępu kosztować będzie 19 euro. W czasie weekendu za wejściówkę zapłacić trzeba będzie 11 euro.