Skąd się wzięła nazwa Playboy?

Tematem nr 1 wśród gwiazd show-biznesu jest śmierć pomysłodawcy i wieloletniego redaktora naczelnego magazynu Playboy - Hugh Hefnera. Ekscentryczny milioner zmarł 27 września w Los Angeles w wieku 91 lat.

.
.Informacja prasowa (moto)

Mało kto wie, że związki międzynarodowego imperium stworzonego przez Hefnera z motoryzacją są ściślejsze, niż mogłoby się to wydawać.

W powszechnej świadomości słowa Playboy i motoryzacja kojarzą się co najwyżej z przyznawaną przez redakcje magazynu nagrodą "Samochód roku Playboy’a". Mało kto wie jednak, że sama stworzona przez Hefnera gazeta zawdzięcza swoją nazwę firmie produkującej samochody!

W 1947 roku w Buffalo (Nowy Jork) powstała Playboy Automobile Company. Nie miała ona jednak nic wspólnego z Hefnerem, który w owym czasie dorabiał jako dziennikarz i studiował psychologię w Chicago.

Pierwszym modelem stworzonym przez Playboy Automobile Company był dwumiejscowy kabriolet, którego kształty przypominały nieco polską Syrenkę. Mierzące 4 m auto mieściło trójkę dorosłych pasażerów. Samochód napędzany był - dostarczanym przez Continentala - czterosuwowym, benzynowym silnikiem (z wałkiem rozrządu w kadłubie) generującym zaledwie 40 KM. W połączeniu z trzystopniową, ręczną skrzynią biegów ważące zaledwie 860 kg auto osiągało prędkość maksymalną 121 km/h i przyspieszało do 50 mph (80 km/h) w mozolne 17 sekund.

Niestety niewielkie kabrio z mikroskopijnym, jak na lokalne standardy silnikiem, nie przypadło go gustu Amerykanom. Firma Playboy Automobile Company w 1951 roku zbankrutowała po zbudowaniu zaledwie 97 pojazdów.

Pierwszy model Playboy Automobile Company Informacja prasowa (moto)

Pierwszy numer magazynu Playboy, który stanowi dziś łakomy kąsek dla kolekcjonerów, ukazał się w grudniu 1953 roku - w dwa lata po bankructwie "Playboy Automobile Company". Zbieżność nazw nie jest jednak przypadkowa. Sam Hugh Hefner kilkukrotnie przyznawał, że z nazwą magazynu wiąże się pewna anegdota. Słowo "Playboy" zasugerować miała Hefnerowi matka jego przyjaciela, która zatrudniona była w fabryce Playboy Automobile Company, gdy firma kończyła swoją działalność...

Tak właśnie zrodziła się marka najsłynniejszego magazynu dla "dużych chłopców" na świecie.

Pierwszy model Playboy Automobile Company Informacja prasowa (moto)

Co ciekawe, w przeciwieństwie do wielu innych bogatych ekscentryków, sam Hefner nigdy nie był wielkim fanem motoryzacji. Mimo tego samochody stanowiły ważny element wizerunku Playboya. Dziewczyny często pozowały do zdjęć z ekskluzywnymi pojazdami. Począwszy od 1964 roku auto było też główną nagrodą dla - wybieranej spośród dziewczyn miesiąca - "playmate roku". Pierwszym "króliczkiem Playboya" nagrodzonym samochodem była Donna Michelle, która w 1964 roku otrzymała od nowego Forda Mustanga V8 w wersji kabrio.

PR

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas