Jaki to był silnik? Oto rozwiązanie. Znacie się na autach!
Wczoraj zaproponowaliśmy wam wzięcie udziału w zabawie, której celem było odgadnięcie producenta i pojemności jednostki napędowej wyłącznie po jej dźwięku.
Odzew okazał się bardzo duży i z satysfakcją możemy stwierdzić, że czytelnicy naszego serwisu znają się na samochodach!
Na filmie prezentowaliśmy nową, jednostkę Fiata 0.9 TwinAir. Silnik ten jest największym osiągnięciem idei downsizingu. Ma tylko dwa cylindry, a dzięki doładowaniu dysponuje mocą 85 KM. Jednostka ta montowana jest w Fiatach 500, 500L, Panda i Punto. Na filmie pracowała w tym ostatnim modelu.
Dźwięk wydawany przez ten dwucylindrowy silnik do złudzenia przypomina dobrze znane hałasy generowane przez poczciwego malucha czy Cinquecento 700. Stąd otrzymaliśmy sporo takich właśnie odpowiedzi.
Co ciekawe, wiele osób wskazywało również jednostki wysokoprężne, czasem Fiata (1.3 MultiJet), ale głównie Volkswagena (najczęściej 1.4 TDI, chociaż nierzadko również 1.9 TDI). Sporo osób typowało małe silniki Forda (1.0 EcoBoost), a także... montowany w Maździe RX-8 silnik Wankla!
Prawidłowych odpowiedzi otrzymaliśmy jednak bardzo dużo, co niezmiernie nas cieszy. Najszybszy okazał się Krzysztof Damps z Cewic. Zwycięzcy, który już wkrótce może spodziewać się nagrody w postaci zestawu olejów syntetycznych "Tributo Ferrari" marki Selenia, gratulujemy!
Oto jak pracuje silnik Fiata 0.9 TwinAir: