Zaskakująco dobra sprzedaż Łady

​W czasie, gdy o tereny po FSO zażarcie walczą deweloperzy, najwięksi konkurenci posiej fabryki z czasów PRL radzą sobie znakomicie. Dotyczy to nie tylko robiących międzynarodowe kariery Skody czy Dacii, ale nawet rosyjskiej Łady!

Producent z Togliatii, będący obecnie własnością aliasu Renault-Nissan, poinformował, że w pierwszej połowie bieżącego roku dostarczył europejskim klientom (głównie w Rosji i byłych krajach ZSRR) ponad 31 tys. egzemplarzy swojego najnowszego modelu - Łady Vesta. To aż o 52 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (samochód oferowany jest od listopada 2015).

Rosjanie mówić mogą o sporym sukcesie, bowiem wynik 31 tys. sztuk zapewnia Veście - stosunkowo wysoką - 87. pozycję w rankingu najpopularniejszych nowych samochodów w Europie. Samochód sklasyfikowany został w najnowszym zestawieniu tuż za 86. Peugeotem 108 (nie występuje w polskiej ofercie francuskiej marki) i przed 88. Audi Q5 Chociaż wynik nie wydaje się imponujący, w porównaniu z ostatnim zestawieniem rosyjski samochód zyskał aż 24 pozycje!

Vesta -  kompaktowy sedan mierzący 4,41 m długości - oferowana jest na rodzimym rynku ze sprawdzonym, benzynowym silnikiem konstrukcji Renault. Czterocylindrowa jednostka z szesnastozaworową głowicą legitymuje się mocą 106 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 148 Nm. Napęd standardowo przenoszony jest na koła przedniej osi za pośrednictwem ręcznej, pięciostopniowej skrzyni biegów. Łada Vesta przyspiesza do prędkości 100 km/h w 11,8 s i osiąga prędkość maksymalną 178 km/h. W przeliczeniu na złotówki ceny wahają się między 30,5 a 47 tys. zł. Nowa Łada trafia również na wybrane rynki Europy zachodniej. Samochód kupić można m.in. w Niemczech, Bułgarii i na Węgrzech.

Reklama

Na liście 100 najpopularniejszych nowych samochodów w Europie znalazł się też inny model spod znaku Łady - Granta. Leciwy, opracowany samodzielnie przez Rosjan model, który zastąpił w ofercie wysłużoną Ładę 2107, traci jednak sporo klientów na rzecz swojej młodszej siostry. Wynik 42,8 tys. dostarczonych egzemplarzy to o 12 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Samochód zajmuje obecnie 72. miejsce na liście europejskich bestsellerów. W stosunku do sytuacji sprzed roku Granta straciła aż 12 pozycji.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy