Puma hitem sprzedaży? Wyniki zaskakują!
Po niezwykle głośnej premierze nowego Forda Pumy, w ślad za rozgłosem poszły wyniki sprzedaży. Crossover Forda coraz lepiej radzi sobie na niezwykle konkurencyjnym i wymagającym rynku europejskim, od czasu do czasu pozostawiając w tyle nawet Ford Fiestę
Ford Puma zaliczył bardzo mocne wejście na europejski rynek. Model sprzedał się na Starym Kontynencie w 2020 roku w ponad 118 tysiącach egzemplarzy. Wynik ten szczególnie dobrze wygląda na tle innych modeli marki - Puma sprzedawała się w 2020 roku lepiej niż popularne SUV-y Forda - Ecosport, Edge oraz Kuga.
W tym miejscu warto zaznaczyć, że w wybranych miesiącach sprzedaż Pumy w Europie była także wyższa niż Fiesty, która w wielu krajach jest przecież bestsellerem. Sytuacja taka miała miejsce w sierpniu, październiku oraz grudniu 2020 roku, a także styczniu 2021 roku.
Ogółem w trzech ostatnich miesiącach (listopad 2020 - styczeń 2021), Puma sprzedała się w Europie w 35 751 egzemplarzach. To o 2,5 proc. więcej niż Fiesta, która znalazła w tym czasie 34 862 nabywców.
Nowa Puma to kompletnie inny model od swojego poprzednika, produkowanego w latach 1997-2002 małego, sportowego coupé. Wspólna jest jedynie nazwa, choć nawiązaniem do poprzedniej Pumy są także kształty przednich świateł. Oferta Pumy w Polsce obejmuje silniki benzynowe i hybrydowe.
W sprzedaży dostępna jest 3-cylindrowa jednostka 1.0 Ecoboost - o mocy 95 KM. Zamówić można także dwie hybrydy - o mocy 125 i 155 KM, wersja o mocy 125 KM występuje również w konfiguracji z automatyczną skrzynią biegów. Osiągi jednostki spalinowej wspomaga w nich 48-woltowy układ hybrydowy. Standardowy alternator został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem-generatorem BISG, umożliwiającym podczas wytracania prędkości odzyskiwanie energii, którą wykorzystuje się do ładowania chłodzonej powietrzem 48-woltowej baterii akumulatorów litowo-jonowych.
BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową o niskich stratach tarcia wewnętrznego, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.
Puma to także cała gama systemów przyjaznych kierowcy - umożliwiających łatwiejsze, a także bezpieczniejsze podróże. W tym kontekście należy wskazać przede wszystkim na adaptacyjny tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych, aktywny system monitorowania martwego pola, aktywnego asystenta parkowania czy system utrzymania pasa ruchu.
Zalety nowego modelu Forda doceniają także klienci w Polsce. W pierwszych dwóch miesiącach 2021 roku model ten odnotował wzrost sprzedaży o imponujące 123 proc. W sumie w styczniu i lutym sprzedano bowiem 455 egzemplarzy tego modelu. Co ciekawe klienci w zdecydowanej większości wybierają wersje hybrydowe, które w minionych dwóch miesiącach aż 95 proc. sprzedaży.