Opel Astra - znamy kompletny cennik
Astra czeka jeszcze na oficjalny debiut we Frankfurcie, ale polskie przedstawicielstwo podało już ceny wszystkich wersji nowego kompaktu.
Nowa Astra jest mniejsza od poprzedniczki - o 5 cm krótsza, 2,5 cm niższa i 0,5 cm węższa. A przy tym... znacznie obszerniejsza w środku. Uzyskano np. aż 3,5 cm więcej przestrzeni na nogi pasażerów tylnej kanapy (to m.in. efekt rozsunięcia rzędów foteli o 1,5 cm). Kierowca też powinien być zadowolony - przybyło mu 2,2 cm więcej miejsca nad głową.
Opel Astra
Astra jest także znacznie lżejsza. Każda nowa wersja tego modelu waży w stosunku do analogicznej odmiany poprzedniczki przynajmniej o ok. 120 kg mniej. W niektórych wersjach oszczędności na masie sięgają nawet 200 kg. Znacznie lżejsze auto napędzać będzie paleta silników najnowszej generacji o mocach od 95 do 200 KM i pojemnościach od 1,0 l do 1,6 l: benzynowe jednostki 1.0/105 KM (dostępna od stycznia 2016 r.) i 1.4/100, 125 lub 150 KM oraz turbodiesel 1.6 CDTI w trzech wersjach mocy (95, 110 i 136 KM). W przyszłym roku gamę ukoronuje topowa 200-konna jednostka benzynowa.
Najtańsza Astra kosztuje 59 900 zł. To kwota, jaką trzeba zapłacić za auto z silnikiem benzynowym 1.4 ECOTEC o mocy 100 KM i pięciostopniową manualną skrzynią biegów. Wyposażenie tak wycenionej podstawowej wersji Essentia zawiera m.in. manualną klimatyzację, radio CD z łączem Bluetooth i portami USB i AUX, przednie reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED, elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia, wspomaganie ruszania na pochyłościach, system monitorujący ciśnienie w oponach oraz centralny zamek. O stopień wyżej, czyli w odmianie Enjoy, kupujący dostaje jeszcze między innymi system multimedialny IntelliLink z dotykowym wyświetlaczem, tempomat z ogranicznikiem prędkości, komputer pokładowy oraz obitą skórą kierownicę ze sterowaniem radiem i tempomatem. Nowe Astry można już zamawiać u dealerów Opla.
silniki | skrzynie biegów | Essentia | Enjoy | Dynamic | Elite |
benzynowe | |||||
1.4 Twinport 100 KM* | M5 | 59 900 zł | 63 000 zł | - | - |
1.0 Turbo 105 KM Start/Stop | M5 | 63 900 zł | 67 000 zł | 72 400 zł | 75 500 zł |
1.0 Turbo 105 KM Start/Stop | MA5 | 66 400 zł | 69 500 zł | 74 900 zł | 78 000 zł |
1.4 Turbo 125 KM | M6 | - | 69 000 zł | 74 400 zł | 77 500 zł |
1.4 Turbo 125 KM Start/Stop | M6 | - | 70 000 zł | 75 400 zł | 78 500 zł |
1.4 Turbo 150 KM | M6 | - | 71 000 zł | 76 400 zł | 79 500 zł |
1.4 Turbo 150 KM Start/Stop | M6 | - | 72 000 zł | 77 400 zł | 80 500 zł |
diesle | |||||
1.6 CDTI 95 KM | M6 | 71 900 zł | 75 000 zł | - | - |
1.6 CDTI 110 KM | M6 | 73 900 zł | 77 000 zł | 82 400 zł | 85 500 zł |
1.6 CDTI 110 KM Start/Stop | M6 | 74 700 zł | 77 800 zł | 83 200 zł | 86 300 zł |
1.6 CDTI 136 KM Start/Stop | M6 | - | 79 500 zł | 84 900 zł | 88 000 zł |
1.6 CDTI 136 KM | A6 | - | 84 500 zł | 89 900 zł | 93 000 zł |
* silnik dostepny od stycznia 2016 r. |