Mitsubishi z dużym wzrostem sprzedaży

Japońska firma odniosła szczególnie duży sukces, jeśli chodzi o zainteresowanie jej hybrydą plug-in.

Rok 2015 w Europie był dla Mitsubishi wyjątkowo pracowity. W tym czasie wprowadzono do produkcji 5. serię modelu L200 oraz nowego Outlandera (jako model roku 2016).

Firma wróciła też do sportów motorowych biorąc udział w rajdzie Baja Portalegre 500, wróciła także jako wystawca na Frankfurt Motor Show po ośmiu latach przerwy. Ponadto łączna sprzedaż Outlandera PHEV przekroczyła 50 000 egzemplarzy, zaprezentowano nową stylistykę marki (pod nazwą Dynamic Shield), a Outlander PHEV zajął w Europie pierwsze miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się hybryd plug-in.

Reklama

Mitsubishi udało się też umocnić swoją pozycję w regionie, dzięki wzrostowi sprzedaży o 27% - do 174 295 egzemplarzy (w porównaniu z 136 928 egzemplarzy w roku kalendarzowym 2014). Rok 2015 przyniósł marce Mitsubishi po raz pierwszy powrót do poziomu sprzedaży sprzed kryzysu finansowego (164 462 egzemplarzy w roku kalendarzowym 2008) i był trzecim rokiem z rzędu wzrostu sprzedaży Mitsubishi Motors w Europie. Zaskakująco dobrze radzi sobie Outlander PHEV - ta wersja stanowi 59% sprzedaży Outlanderów i 18% sprzedaży całej marki w Europie.

Należy zauważyć, że wzrost sprzedaży w Europie współgra z bardzo dobrymi wynikami osiągniętymi w roku 2015 na innych rynkach państw rozwiniętych, jak USA (95 342 egzemplarzy, czyli + 22,8%), czy Australia (71 743 egzemplarzy, czyli + 6,2% ).

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama