Masz samochód na firmę? Płać abonament RTV!

Poczta Polska sprawdza, czy firmy zarejestrowały odbiorniki radiowe w samochodach. Jeśli nie, nakłada wysokie kary - pisze wtorkowa "Rzeczpospolita".

Loigka jest prosta. Masz samochód? To znaczy, że masz radio
Loigka jest prosta. Masz samochód? To znaczy, że masz radioINTERIA.PL

Na celowniku kontrolerów są również firmy, które wzięły samochód w leasing. Za radio płaci wtedy leasingobiorca, bo to on korzysta z radia. Nie musi go nawet słuchać. "Wystarczy, że używa samochodu, a to jest równoznaczne z używaniem radia" - tłumaczy radca prawny Tomasz Konieczny.

Firmy leasingowe nie muszą informować swoich klientów o obowiązku zarejestrowania odbiorników radiowych na poczcie. Wynika on z przepisów ustawy o opłatach abonamentowych.

Jak podaje "Rz", w tym roku do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa trafiło już 400 odwołań od decyzji nakładających sankcje finansowe. Dotyczą nie tylko odbiorników radiowych w autach, ale i telewizyjnych w siedzibach firm.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas