Szersza opona

Każdy z nas chce, aby jego samochód wyglądał jak najlepiej. Nawet wówczas jeśli jest on tylko najtańszym przedstawicielem swojego gatunku. Dlatego wielu z nas próbuje pomóc stylistom, w ten czy inny sposób przydając swojemu pojazdowi lepszego wyglądu. Jednym z najbardziej popularnych sposobów "poprawiania" wizerunku auta jest stosowanie szerszych felg i opon. Samochód nabiera wówczas rasowego szlifu, cieszy oko.

Każdy z nas chce, aby jego samochód wyglądał jak najlepiej. Nawet wówczas jeśli jest on tylko najtańszym przedstawicielem swojego gatunku. Dlatego wielu z nas próbuje pomóc stylistom, w ten czy inny sposób przydając swojemu pojazdowi lepszego wyglądu. Jednym z najbardziej popularnych sposobów "poprawiania" wizerunku auta jest stosowanie szerszych felg i opon. Samochód nabiera wówczas rasowego szlifu, cieszy oko.

Nie każdy jednak stosując szerszą felgę czy oponę zdaje sobie sprawę z konsekwencji tego faktu. Na przykład mało kto wie, że szersza opona, owszem, pozwala na bardziej dynamiczną jazdę, ale także oznacza zwiększoną tzw. masę bezwładną, czyli trudniejsze "wkręcanie się" silnika na obroty. Tak więc w samochodach o mniejszej liczbie koni mechanicznych pod maską stosowanie szerszych opon nie bardzo ma sens.

Przy stosowaniu szerszych obręczy też powinniśmy zachować ostrożność. Wprawdzie auto na tego typu obręczach wygląda znacznie lepiej, to jednak musimy pamiętać o tym, że zwiększenie szerokości felgi o 1 cal powoduje wydłużenie rzeczywistej powierzchni przylegania takiej samej opony do jezdni o około 10 mm. Dlatego do danej felgi zawsze dobieramy oponę o żądanej szerokości tak, aby obwód zewnętrzny był jak najbardziej zbliżony do oryginalnego (chodzi tutaj o odpowiedni wskaźnik profilu opony).

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: stosowanie | opona
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy