Obwodnica Krakowa ma 2,7 km

Kierowcy mogą od wtorku korzystać z pierwszego odcinka drogi ekspresowej S7 na terenie Krakowa. Trasa stanowi też początek wschodniej obwodnicy miasta. Koszt budowy wyniósł 200 mln zł.

Kierowcy mogą od wtorku korzystać z pierwszego odcinka drogi ekspresowej S7 na terenie Krakowa. Trasa stanowi też początek wschodniej obwodnicy miasta. Koszt budowy wyniósł 200 mln zł.

Rzecznik krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Magdalena Chacaga poinformowała, że nowa trasa, biegnąca w Krakowie pomiędzy węzłem Bieżanów (połączenie z autostradą A4) i ulicą Christo Botewa, przyczyni się do odciążenia miejskiego układu drogowego od samochodów jadących od strony Katowic, Zakopanego i Tarnowa do przemysłowej strefy miasta zlokalizowanej na Rybitwach.

W ramach inwestycji zbudowano 2,7-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej od węzła Bieżanów do ulicy Christo Botewa, gdzie w przyszłości powstanie węzeł Rybitwy. Na jego trasie powstało sześć obiektów mostowych, w tym estakada o długości ponad 250 metrów. Poprzez węzeł Bieżanów trasa została połączona z autostradą A4.

Reklama

Wykonawcą prac było polsko-słowackie konsorcjum firm Polimex-Mostostal SA oraz Doprastav AS.

GDDKiA przygotowuje do realizacji kolejny 4, 4-kilometrowy odcinek trasy S7 od węzła Rybitwy do węzła Igołomska z mostem wantowym nad Wisłą. Wciąż jednak niepewne jest finansowanie dla tego przedsięwzięcia.

Budowa tych dwóch odcinków pozwoli na skomunikowanie dwóch dzielnic Krakowa - Nowej Huty i Podgórza oraz aktywizację gospodarczą poprzemysłowych terenów tych dzielnic.

Po ukończeniu tych inwestycji, a także po zaplanowanym na przełom lat 2010/2011 przedłużeniu obwodnicy na północy do drogi nr 94, dwujezdniowa obwodnica Krakowa będzie okalała miasto z trzech stron i liczyła blisko 35 kilometrów.

Wschodnia obwodnica Krakowa to fragment planowanej drogi ekspresowej S7, która będzie łączyć Gdańsk z Rabką-Zdrój. Jej długość wyniesie około 720 km. Nowa trasa będzie zlokalizowana w większości w miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7, czyli w korytarzu trasy europejskiej E-77. Droga ma połączyć aglomerację trójmiejską, warszawską i krakowską.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Kraków | trasa | drogi | obwodnica | obwodnica Krakowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy