Będzie obwodnica Wrocławia

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei podpisała we wtorek umowę z konsorcjum firm pod przewodnictwem Eurovia Polska na budowę trzech kolejnych części Wschodniej Obwodnicy Wrocławia.

Prace mają się rozpocząć w marcu, a ich zakończenie zaplanowano na styczeń 2013 r.

Jak powiedział podczas konferencji prasowej dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei Roman Głowaczewski, umowa obejmuje m.in. budowę dwupoziomowego skrzyżowania i ronda pomiędzy drogą krajową nr 94, a powstającą obwodnicą, przebudowę istniejącego fragmentu drogi krajowej 94 na odcinku dojazdowym do nowego skrzyżowania oraz przebiegającego w pobliżu wiaduktu nad linią kolejową Wrocław - Opole.

"Realizacja tego zadania zamyka pewien etap realizacji całej obwodnicy, ponieważ łączy odcinek od ul. Swojczyckiej w Łanach do Siechnic. Jej zakończenie znacząco odciąży wschodnią cześć Wrocławia. Koszt inwestycji to ok. 56,6 mln zł" - mówił Głowaczewski.

Dyrektor oddziału Eurovia Polska S.A. Bartosz Michalski zapowiedział, że pierwsze prace rozpoczną się już w marcu. "Na czas prowadzonych prac kierowcy będą musieli się liczyć z ograniczeniami w ruchu. Najprawdopodobniej od lata przejazd drogą krajową nr 94 będzie prowadzony wahadłowo" - dodał Michalski.

Budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia Bielany-Łany-Długołęka o długości ok. 38 km podzielona została na cztery główne etapy. W czerwcu 2009 r. rozpoczęto budowę najbardziej skomplikowanego technicznie, liczącego blisko 6 km fragmentu całej inwestycji. Powstaje tam m.in. nowa droga, trzy mosty nad Oławą i Odrą, dwie estakady nad terenami zalewowymi oraz 14-metrowy wiadukt drogowy nad ul. Odrzańską w Łanach. Prace mają się tam zakończyć pod koniec stycznia 2013 r.

Budowa obwodnicy jest finansowana z budżetu województwa, Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013, a niektóre jej elementy także z budżetów m.in. gmin Wrocław i Siechnice

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas