Używany Citroen DS3 (2010-)

DS początkowo oznaczało model, ale od 2014 r. stało się oddzielną marką. Na początku 2016 roku przedstawiono wersję po liftingu.
DS początkowo oznaczało model, ale od 2014 r. stało się oddzielną marką. Na początku 2016 roku przedstawiono wersję po liftingu.Motor
Wnętrze wykonano z bardzo przyjemnych w dotyku materiałów. Spłaszczona kierownica ze srebrną wstawką to standard, ale w konsoli częściej spotyka się ekran monochromatyczny niż kolorowy.
Wnętrze wykonano z bardzo przyjemnych w dotyku materiałów. Spłaszczona kierownica ze srebrną wstawką to standard, ale w konsoli częściej spotyka się ekran monochromatyczny niż kolorowy.Motor
 [1] Dozownik zapachów. Wystarczy przekręcić. Po wciśnięciu i obróceniu można go wyjąć. [2] Nie zabrakło analogowego wskaźnika temperatury cieczy. Przydaje się w 1.6 THP.
[1] Dozownik zapachów. Wystarczy przekręcić. Po wciśnięciu i obróceniu można go wyjąć. [2] Nie zabrakło analogowego wskaźnika temperatury cieczy. Przydaje się w 1.6 THP. Motor
DS3 to auto raczej dla dwóch osób, miejsca z tyłu należy traktować bardziej jako awaryjne.
DS3 to auto raczej dla dwóch osób, miejsca z tyłu należy traktować bardziej jako awaryjne.Motor
Pojemność: 285-980 litrów. Oparcie tylnej kanapy nie składa się zupełnie na płasko.
Pojemność: 285-980 litrów. Oparcie tylnej kanapy nie składa się zupełnie na płasko. Motor
Citroen DS3
Citroen DS3Motor

Citroen DS3 (2010-): dane techniczne i osiągi

 
1.2 VTi
1.6 VTi
1.6 THP
1.6 e-HDi
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy, turbo
turbodiesel
Pojemność skokowa
1199 cm3
1598 cm3
1598 cm3
1560 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
R4/16
R4/16
R4/8
Moc maksymalna
82 KM/5750
120 KM/6000
156 KM/6000
92 KM/4000
Maksymalny moment obrotowy
118 Nm/2750
160 Nm/4250
240 Nm/1400
230 Nm/1750
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
174 km/h
190 km/h
210 km/h
180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,3 s
8,9 s
7,3 s
11,3 s
Średnie zużycie paliwa
4,6 l/100 km
6,0 l/100 km
5,8 l/100 km
3,7 l/100 km

CITROEN DS3 (2010-): HISTORIA MODELU

Citroen DS3 lifting
Citroen DS3 liftingMotor

UŻYWANY CITROEN DS3 (2010-): TYPOWE USTERKI I PROBLEMY

  • Uszkodzenia czujnika temperatury silnika w VTi: komputer pokazuje informację o przegrzaniu, często zaraz po uruchomieniu.
  • W dieslu szwankuje czujnik różnicy ciśnień w filtrze sadzy: na tej podstawie komputer błędnie sądzi, że filtr jest zapełniony.
  • Wycieki płynu chłodzącego, usterki pompy wody: dotyczy 1.6 VTi.
  • Zgrzytanie z łańcucha rozrządu: napinacz w 1.6 THP jest mało wytrzymały. Poprawiono go w 2013 r., ale problemy nie zniknęły do końca. W tym silniku zbiera się też nagar.
  • Woda wcieka do tylnych lamp.
 [1] Psuje się czujnik temperatury w 1.6. Pojawia się informacja o przegrzaniu - nieprawdziwa. [2] Łańcuch rozrządu w 1.6 THP - sprawia problemy w samochodach z lat 2010-2013.
[1] Psuje się czujnik temperatury w 1.6. Pojawia się informacja o przegrzaniu - nieprawdziwa. [2] Łańcuch rozrządu w 1.6 THP - sprawia problemy w samochodach z lat 2010-2013.Motor

UŻYWANY CITROEN DS3 (2010-): SYTUACJA RYNKOWA

Citroen DS3 (2010-): orientacyjne ceny rynkowe

MODEL
2014
2013
2012
2011
2010
1.6 VTi
54 000 zł
45 000 zł
35 000 zł
30 000 zł
27 000 zł
1.6 e-HDi
56 000 zł
47 000 zł
37 000 zł
31 000 zł
28 000 zł

NAJWAŻNIEJSI RYWALE CITROENA DS3

 Do MiTo najlepiej pasuje benzynowy silnik 1.4 TB 135 KM. Jest też dostępny z automatem.
Do MiTo najlepiej pasuje benzynowy silnik 1.4 TB 135 KM. Jest też dostępny z automatem. Motor
Mini najlepiej jeździ w wersji Cooper S (na zdjęciu) lub JCW, ale akurat te odmiany są awaryjne.
Mini najlepiej jeździ w wersji Cooper S (na zdjęciu) lub JCW, ale akurat te odmiany są awaryjne.Motor

UŻYWANY CITROEN DS3 (2010-): PODSUMOWANIE

Citroen DS3 (2010-)

Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor
Citroen DS3 (2010-)
Citroen DS3 (2010-)Motor